Suami Hadiahkan Emas RM25 Ribu Tiap Bulan, Wanita Jawab Tudvhan ‘Kaki Kiikis’ - Rentas Asia
Connect with us

Kisah Benar

Suami Hadiahkan Emas RM25 Ribu Tiap Bulan, Wanita Jawab Tudvhan ‘Kaki Kiikis’

Published

on

Dalam mengekalkan keharmonian rumah tangga, para suami dianjurkan untuk memberi hadiah bermakna kepada teman hidup masing-masing. Mana tidaknya, peng0rbanan isteri terlalu besar lebih-lebih lagi mengandvng selama 9 bulan serta per1t semasa melahirkan anak. Malah jika berkemampuan, berilah mereka emas kerana nilainya takkan pernah susut malah semakin meningkat pada masa akan datang.

Dulu beli 2,3g pun tak mampu…syukur bila suami kata tiap bulan akan dapat emas RM25 ribu

Jika sebelum ini tak mampu untuk membeli barang kemas langsung, Instafamous bernama Hajar Hanif ini meluahkan rasa syukur tak terhingga apabila suaminya menyatakan hasrat untuk berikan emas berjumlah RM25 ribu kepadanya setiap bulan. Bagai mimpi jadi kenyataan, wanita berusia 24 tahun ini turut menyatakan ini semua adalah reward hasil kejayaan mereka dalam perniagaan kosmetik.

Kalau jenis kaki kik1s…I tak kahwin free tanpa hantaran

Walau bagaimanapun, ada pula cerita yang tak sedap didengar apabila dia dikrit1k sebagai ‘kaki kik1s’ harta suaminya iaitu Mikhail Isaaq. Susulan itu Hajar tampil menjawab yang dia pasti takkan berkahwin tanpa minta sebarang hantaran jika ada perangai sebegitu. Malah mulut orang lain yang tak pernah berhenti mengata juga takkan sesekali mempengaruhi kebahagaiaan rumah tangga yang dikecapi sekarang. Berkat susah senang bersama suami harungi pelbagai ujian terdahulu, Hajar bersyukur rezeki lepas kahwin mereka selalu datang mencurah-curah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kisah Benar

Ank-Ank Saya Terpaksa Kutip Siput-Siput di Pantai Untuk Lauk Sekeluarga. Mokhtar Senik

Published

on

Saya mula terlibat dgn usrah PAS sejak awal 80an. Tidak sedikit kesakitan yang dirasai. Diusir, dihalau, difitnah, disingkir, dicantas, diinjak, disisih, disalah tanggap oleh teman-teman sejamaah dan macam-macam lagi.

Namun saya tak pernah terfikir untuk salahkan PAS, jauh sekali keluar dari PAS. Yang buat kat saya begitu ialah org PAS bukannya PAS. Org PAS juga manusia, yang punya kelemahan dan kekhilafan.

Saya bukan tak pernah menangis. Namun tak pernah sekelumit pun saya terfikir untuk berdendam dgn PAS. Bahkan demi kebaikan PAS, saya sokong teman-teman tadi untuk naik membantu PAS.

Sewaktu saya dlm tahanan selama 3 tahun setengah. Tidak banyak bantuan yang PAS berikan kpd keluarga saya.

Sehingga adakalanya anak-anak saya terpaksa mengutip siput-siput dipantai untuk lauk sekeluarga.

Bahkan JIM lebih kedepan membantu isteri dan anak-anak saya.

Namun saya tak pernah salahkan PAS. Sebab saya kenal PAS sebuah parti yang juga tidak punya apa-apa selain semangat dan keikhlasan ahli-ahlinya.

Kembali dari tahanan saya tak masuk JIM. Bahkan saya tetap PAS dan bersama dgn PAS.

Selagi PAS ini jamaah yang berkiblat kepada Allah dan Rasul maka selagi itulah hidup dan mati saya bersama PAS. PAS jadi kuat dan baik bukan kerana saya.

Bahkan saya yang mendapat kebaikan dari PAS. PAS akan tetap hidup walaupun saya tiada. Tapi saya tidak akan hidup tanpa ruh perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS.

Sbb itu saban waktu saya doakan kesejahteraan PAS. Agar Allah lindungi PAS ini dari kejahatan musuh dan pengkhianatan teman-teman.

Bagi saya kalau nak berjuang maka berjuanglah dgn sungguh-sungguh dan ikhlas. Jangan kerana jawatan. Jgn kerana pangkat. Jgn kerana kepentingan itu dan ini. Luruskan kiblat perjuangan. Yang lain itu adalah kurniaan.

Jika Allah beri kita akan dapat walau selaut manusia menyekatnya. Jika Allah tak nak beri pasti tidak akan dapat walau sudah berada dihadapan mata.

Kalau mahu tenang dlm perjuangan jgn berjalan secara zig zag. Kaki kelain tapi mata kearah lain. Fokus tanggungjawab kita bukan fikirkan urusan Allah.

Saya sampaikan pesanan ini sebenarnya buat menenguhkan tumit saya juga sebagai nasihat kepada abna’ul harakah. Kita baru berada dipermulaan kemenangan.

Lalu jgn leka sgt. Jgn ghairah sgt. Jgn mula menyiku kawan dan merangkul lawan. Jgn ubah apa-apa yang pernah kita pelajari dari tarbiyah PAS. Jgn berubah sikap apatah lagi niat dan qasad.

Ingat Allah sedang melihat…apa pun yang kita rasai dlm jamaah ini jgn sampai kita tinggalkan perjuangan.

Pesan ku untuk anak2 dan adik2 yang aku kasihi.

UMS
Jakarta. Indonesia.
12. Julai.2020

Mokhtar Senik – AJK PAS Pusat

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Kisah Benar

Ibu Muda Usia 18 Tahun, Camp4k Bayi Baru L4hir Dari Tingkat 13

Published

on

Seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan, menemui aj4l di tangan ibunya sendiri selepas dia dicamp4k dari tingkat 13 sebuah apartmen di Farlim.

Dalam kejadian tersebut, mayat bayi malang tersebut dikatakan dalam keadaan agak trag1s, dengan 0tak habis berkec4i akibat daripada hent4kan yang kuat.

Ibu usia 18 tahun bvang bayi

Berdasarkan laporan Berita Harian, ibu bayi mal4ng yang baru berusia 18 tahun, dipercayai sebagai pelaku dan kini gadis itu telah dit4han polis untuk siasatan.

Penduduk jumpa nampak bayi ot4k berkec4i

May4t bayi itu ditemui oleh seorang penghuni apartmen berkenaan yang dalam perjalanan ke tempat kerja. Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Soffian Santong, mengesahkan kejadian terbabit dan siasatan masih dijalankan.

Kesian bayi itu, apakah dosa sampai sanggup dibuang begitu sahaja. Diharapkan, tind4kan lebih tegas diambil untuk menangani gejala seperti ini terus berlaku.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di page bawah ni

Sumber : Berita Harian & Info Roadblock JPJ/POLIS

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Continue Reading

Kisah Benar

Dah la bantai penunggang motor lain, lelaki bawa ‘nurse’ tunjuk lagak kat simpang jalan

Published

on

Waktu pagi sememangnya situasi yang agak kalut apabila masing-masing berpusu dijalan bagi memulakan tugas harian. Kenderaan juga pastinya bersimpang siur di jalan raya dan kesesakan lalu lintas sudah tentu berlaku.

Jadi, sikap sabar haruslah lebih diutamakan agar tidak berlaku sebarang kejadian tidak diingini ketika menuju ke tempat mencari rezeki.

Tunjuk lag4k

Namun begitu, ada juga yang tidak berjaya mengawal amarah disebabkan salah faham ketika mengendali kenderaan.

Menerusi perkongsian seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Hisyam Nozi, dia telah memuat naik satu video mengenai sikap menunggang motosikal yang memukul penunggang motosikal yang lain disebabkan salah faham dijalan.

Sampai anak isteri kena tolak sampai jatuh
Menerusi maklumat dari Hisyam, penunggang motsikal tersebut yang membawa seorang jururawat telah menolak satu motosikal lain sehingga penumpangnya yang merupakan seorang kanak-kanak dan wanita dewasa turut terjatuh dari motosikal.

Dalam kenyataan tersebut juga, dia ingin melaporkan hal tersebut kepada pihak berkuasa kerana kejadian tersebut berlaku dalam kawasan Masjid Khalid al Walid MINDEF.

Orang2 macam ni patut kena pelajaran
Sehubungan dengan perkongsian tersebut, perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen yang pelbagai di ruangan muat naik itu.

Mereka telah menyelar tindakan biadap lelaki itu kerana membawa imej buruk kepada petugas barisan hadapan apabila sesuka hati mencederakan orang lain tanpa sebab yang kukuh.

Buat malu nama kementerian

Budi bahasa budaya kita merupakan satu slogan kebanggaan negara kita. Budi bahasa ialah norma kehidupan masyarakat Malaysia yang terkenal dengan santun perkataannya dan indah pertuturannya.

Pada hari ini, masyarakat Malaysia masih lagi terkenal dengan tinggi pekertinya, dan mulia sifatnya.

Janganlah kerana segelintir mereka yang bersikap begini, Malaysia dipandang bvruk oleh orang luar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Trending