Pelakon Ini Sanggup Keluar Kereta Berlari Kejar Peragut Bermotor, In Penjelasan Pengarah - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Pelakon Ini Sanggup Keluar Kereta Berlari Kejar Peragut Bermotor, In Penjelasan Pengarah

Published

on

Sekiranya anda merupakan penonton drama Takdir yang Tertulis lakonan Nad Zainal dan Nazim Othman pastinya anda cukup tahu dengan babak viral yang berlangsung pada episod baru-baru ini. Malah, babak ini turut tular di kalangan netizen di media sosial.

Semuanya bermula apabila beg tangan Juweta yang dilakonkan oleh Nad Zainal diragut oleh peragut bermotor. Sebagai langkah untuk ‘menghalang’ peragut, Ean lakonan Alvin Chong terus turun daripada kereta Mini Cooper untuk berlari mengejar peragut.

Babak ini bukan sahaja menimbulkan pelbagai persoalan malah membuatkan para penonton ketawa terbahak-bahak. Anda boleh tonton video di bawah untuk memahami dengan lebih lanjut.

Turut mendapat perhatian netizen Indonesia

Babak yang dikatakan agak membingungkan ini bukan sahaja tular di kalangan netizen di Malaysia malah sejak mulai di muat naik di media sosial, babak ini turut menjadi perhatian netizen di luar negara termasuk di Indonesia. Berikut antara komen para netizen di Indonesia mengenai babak ini.

Berdasarkan komen para netizen di Indonesia, ternyata mereka juga turut bingung dengan babak ini sekaligus bertanyakan fungsi kereta dalam mengejar peragut. Lebih lucu apabila terdapat netizen Indonesia yang mengatakan drama Takdir Yang Tertulis adalah drama dari Korea.

Jawapan balas daripada pengarah Takdir Yang Tertulis

Meskipun menjadi bahan tawa dan kecaman daripada para netizen, pengarah Takdir Yang Tertulis dengan sempoi menjawab persoalan ramai mengenai babak yang sedang viral ini.

Menurut Shahrulezad Mohameddin selaku pengarah drama Takdir Yang Tertulis di Instagram beliau, babak tersebut dirakam sekitar jam 12 tengah malam di mana beliau bersama para krew semuanya sedang keletihan. Babak tesebut dikatakan tidak disengajakan dan tidak ada krew yang perasan dengan situasi yang berlaku sewaktu babak tersebut dirakam.

Beliau dikatakan mulai menyedari mengenai babak berkenaan sewaktu ditegur oleh editor selepas proses penggambaran tamat. Dengan harapan netizen ‘tidak perasan’, babak berkenaan telah dimasukkan di dalam drama sekaligus menjadi buah mulut netizen.

Shahrulezad Mohameddin turut memohon maaf atas kesilapan yang berlaku serta mengakui kesilapan yang dibuat. Beliau juga turut membandingkan kesilapan drama yang dibuat dengan drama negara luar turut tidak lari daripada kesilapan-kesilapan kecil.

Walau bagaimanapun, tahniah diucapkan pengarah drama ini kerana sekaligus membuatkan drama Takdir Yang Tertulis menjadi popular sekaligus membuatkan orang ramai berminat untuk menonton drama daripada pengarah filem Nur ini.

Watak wanita ‘ting tong’ dalam Takdir Yang Tertulis buka mata penonton terhadap lakonan Iman Suhana – “Itu memang perangai sebenar saya”

PELAKON Iman Suhana mengakui watak wanita bebal sebagai Ruzita dalam drama Takdir Yang Tertulis (TYT) telah membuka mata banyak pihak terhadap bakat lakonannya.

Menurut pemilik nama sebenar Norsuhana Mohamad Wahid, 31, ini dia sama sekali tidak menyangkakan lakonannya dalam drama itu akan mendapat perhatian di sebalik nama besar lain yang turut terlibat dalam naskhah yang sama.

“Alhamdulillah, saya akui drama ini telah menonjolkan bakat saya dan ramai pihak sudah mula buka mata.

“Setakat ini, semua penonton berikan komen positif terhadap watak Ruzita, malah mereka pun dah beri nama gelaran seperti Ita Ting Tong dan Ita Milo Tabur pada saya.

“Ramai cakap bila tengok watak saya walaupun antagonis, tapi tak jadi nak marah sebab terhibur dengan watak ting tong yang dibawakan Ita,” katanya ketika dihubungi mStar.

Iman bersama dua pelakon utama Takdir Yang Tertulis, Nad Zainal dan Elvina Mohamad.

Melihat kepada karakternya yang agak gila-gila dalam drama tersebut, Iman mengakui perwatakan sebenarnya di luar juga adalah sebegitu.

“Kalau nak tahu itu memang perangai sebenar saya tapi dengan orang-orang yang rapat dengan saya sahajalah seperti keluarga dan teman rapat.

“Kalau dengan orang yang baharu kenal, buang tabiat pula kalau saya nak berperangai sebegitu,” katanya berseloroh.

Enggan terus dikenali dengan watak sama, Iman berharap selepas ini ada pihak yang akan menawarkannya karakter yang lebih mencabar agar resume seninya dapat dipelbagaikan.

“Sebelum ini pun saya pernah membawakan karakter lebih kurang sama menerusi drama Monalisa yang disiarkan beberapa tahun lepas.

Kalau nak tahu itu memang perangai sebenar saya tapi dengan orang-orang yang rapat dengan saya sahajalah seperti keluarga dan teman rapat.

Watak gadis sengal yang dibawa Iman Suhana dalam drama Takdir Yang Tertulis dilihat cukup menghiburkan.

“Harap selepas ini saya dapat realisasikan impian untuk berlakon watak psiko. Itu memang watak yang menjadi idaman saya sejak daripada dulu lagi,” katanya yang mempunyai kelulusan dalam Ijazah Sarjana Muda Jurusan Teater (Pengarahan) dari Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Iman Suhana bersama suami dan anak perempuannya.

Pelakon kelahiran Taiping, Perak ini sudah mendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Muhammad Shazwan Ibrahim, 32, pada tahun 2018. Hasil perkahwinan, dia dikurniakan seorang anak perempuan, Maya Inara yang kini berusia dua tahun.

Selain Iman, TYT yang diarahkan oleh Shahrulezad Mohameddin turut dibintangi Nad Zainal, Nazim Othman, Elvina Mohamad, Didie Alias dan Alvin Chong. Ia disiarkan menerusi slot Samarinda TV3 pada setiap Isnin hingga Khamis, pukul 10 malam.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba cadang tempoh kuarantin 3 hari bagi menteri, sekali kena sound dgn pakar

Published

on

Pakar peny4kit berj4ngkit Dr Adeeba Kamarulzaman membantah cadangan Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba agar tempoh kuarantin selama tiga hari bagi menteri mungkin diperluas kepada ahli perniagaan atau orang awam di masa hadapan.

“Saya sama sekali tidak menganggap ini idea yang baik. Lebih baik tak ada kuar4ntin langsung,” kata Adeeba, yang merupakan anggota pasukan petugas penceg4han C0vid-19 Selangor (STFC).

Adham berkata penetapan kuarantin selama tiga hari, yang ketika ini hanya dikuatkuasa di kalangan menteri, mungkin akan diperluas bagi membuka sektor ekonomi.

Adeeba bagaimanapun berkata orang ramai memahami keperluan untuk membuka semula ekonomi tetapi perkara itu hanya boleh dicapai dengan menangani wabak tersebut terlebih dahulu.

“Peraturan (kuarantin) 10 hari ada sebab. Ini berdasarkan pada apa yang kita ketahui sekarang tentang virus, tempoh risiko penularan, bagaimana penyakit ini muncul.

“Seterusnya, ada kebimbangan seluruh dunia mengenai pengembangan varian dan apa kesannya terhadap vaksin semasa.

“Oleh itu, pembukaan sempadan secara sembarangan juga bukanlah idea yang baik. Memilih ekonomi berbanding kesihatan atau sebaliknya adalah dikotomi pal. su,” katanya di Twitter.

Dia juga meminta agar kerajaan membuat keputusan berdasarkan penemuan Sains.

Beberapa ahli parlimen semalam menuntut agar kerajaan menjelaskan keputusan untuk membenarkan menteri dikuar4ntin hanya selama tiga hari.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjelaskan tempoh inkubasi C0vid-19 adalah antara dua hingga 10 hari.

Malaysia akan menerima bekalan v4ksin C0vid-19 pertama pada akhir bulan ini dan proses v4ksinasi akan bermula pada bulan Mac.

Terdapat kebimbangan bahawa beberapa v4ksin mungkin tidak berkesan terhadap varian baru C0vid-19 yang sudah bermut4si.

Afrika Selatan minggu ini menghentikan program vaksinasi AstraZeneca setelah data menunjukkan ia memberikan perlindungan minimum terhadap varian baru vir. us berkenaan.

Pihak berkuasa Afrika Selatan kemudian berkata mereka akan memulakan proses v4ksinasi secara bertahap untuk memerhatikan keputusan awal

Kementerian Kesihatan cadang teruskan sekatan rentas negeri, daerah

Kementerian Kesihatan mencadangkan larangan rentas negeri dan daerah dikekalkan susulan kejayaannya menurunkan jumlah kes dan kadar kebolehj4ngkitan C0vid-19.

“Hari ini cuma 10 hari bulan, (perintah kawalan pergerakan) masih berbaki 18 hari.

“Kita mohon rentas negeri dan daerah dikekalkan macam sekarang.

“Keupayaan untuk kita landaikan keluk Covid-19 ini penting diteruskan,” katan Menteri Kesihatan Adham Baba dalam sidang media hari ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Selepas CEO KWSP Bertukar, Hari Ini Keluar Satu Berita Gembira Untuk i-Sinar Kategori 2

Published

on

Kuala Lumpur: Kementerian Kewangan dijangka mengumumkan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat Isnin depan, menurut sumber yang rapat dengan perb.incangan tersebut.

Tambah sumber Astro AWANI itu, perbincangan masih dijalankan bagi mencari jalan untuk Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyediakan peruntukan bagi pengeluaran tanpa syarat.

“MoF (Kementerian Kewangan) nyatakan vet0 untuk menyokong pelaksanaan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat. KWSP sedang berb.incang tentang jumlah sebenar pengeluaran i-Sinar tanpa syarat.

“Perkiraan awal mendapati, KWSP jangkakan memerlukan RM 108 bili0n berbanding RM 55 bili0n jika i-Sinar bersyarat,” kata sumber itu lagi.

Sumber berkenaan turut memaklumkan, mesyuarat KWSP kini tertumpu kepada st.ruktur pembayaran termasuk sekiranya ia dibayar secara bersekali.

“Jika dibuat bayaran sekali, KWSP perlu menarik beberapa pelaburan di luar negara untuk meny0kong pr0ses pembayaran itu,” kata sumber tersebut.

Astro AWANI dimaklumkan, KWSP juga sedang meneliti pelaburan yang boleh dit.arik kembali bagi menjayakan i-Sinar.

Sementara itu, sumber yang sama mena.fikan dak.waan kononnya pertukaran Ketua Pegawai Eksekutif KWSP adalah disebabkan tidak selari dengan hasrat MoF.

Astro AWANI sedang menghubungi Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz untuk mendapatkan pengesahan.

Sumber : AstroAwani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Ini Amar4n Kepada Netizen Sekiranya Ini Makan Di Kedai. Premis Juga Akan Dikenakan Tind4kan Juga

Published

on

KUANTAN: Polis memberi amar4n kepada pelanggan di restoran, kedai makan dan gerai supaya tidak bertindak mencantumkan meja ketika berada di premis berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali, berkata, tindakan mencantumkan meja melebihi dua orang seperti yang ditetapkan boleh dikompaun kerana melangg4r Prosedur Operasi Standard (SOP) ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sehubungan itu, katanya, pelanggan yang berada di premis makanan diminta mematuhi SOP yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) iaitu dua pelanggan setiap satu meja.

“Saya beri amar4n bahawa polis akan bertindak tegas dengan mengeluarkan kompaun sekiranya didapati ada pelanggan yang mencantumkan meja. Patuhi SOP termasuk mengisi maklumat dan melakukan pemeriksaan suhu badan sebaik memasuki premis,” katanya hari ini selepas mengadakan Operasi Bersepadu Perdana yang memberi tumpuan pencegahan jenayah dan pematuhan SOP di sekitar bandar ini.

Mengulas operasi berkenaan, beliau berkata, pihaknya mempertingkatkan pemantauan sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang memberi tumpuan kepada membanteras jenay4h di bank dan kedai emas.

“Ini kerana dua premis berkenaan menjadi sasaran penjenayah. Sebanyak 15 pasukan unit kereta peronda (MPV) ditugaskan melakukan pemantauan SOP di daerah ini secara berkala,” katanya.

sumber berita harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending