Status terakhir Aiman jadi perhatian. Bapa Aiman pula mula luah sesuatu - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Status terakhir Aiman jadi perhatian. Bapa Aiman pula mula luah sesuatu

Published

on

Ibu kepada penyanyi Aiiman Tino, Hazelina Mat Jalil menerusi Instagramnya terkilan dengan sikap anaknya yang dikatakan mula berubah selepas mengenali seorang wanita bernama Fara Hanis.

Perkara tersebut didedahkan Hazelina menerusi satu hantaran Instagram yang memberi bayangan kehidupan pelantun lagu Dendam Simp4ti itu dikongkong oleh wanita itu.

Tambah Hazelina, anaknya gagal dihubungi sehingga mengganggu semua urusan berkaitan kerjayanya sebagai penyanyi.

” Kalau dah tak mahu jadi artis, sila buat pengumuman dan jangan susahkan kami.

” Macam itulah kalau dah dikongkong. Panggilan tak angkat, wartawan dan stesen televisyen turut mencari. Harap maklum pada yang berkenaan,” katanya dalam entri tersebut.

Lebih mengejutkan, hantaran yang dipercayai ditujukan kepada Aiiman turut mendapat tanda suka (like) daripada akaun rasmi milik Aiiman Tino selepas beberapa minit dikongsi Hazelina.

Pemantauan Kosmo! menerusi InstaStory Hazelina turut memuat naik turut menulis status amaran kepada seorang wanita yang dikenali sebagai Fara itu.

” Fara Hanis (Fewa), aku tidak teragak-agak cari mak bapa kau, perempuan ##!.

” Instagram Aiiman, bukan dia yang jaga. Kau yang buka semua, rahsia kau dah pecah,” tulisnya.

Bagaimanapun, usaha K0smo! mendapatkan komen dan pengesahan daripada pihak Aiiman dan keluarganya gagal.

‘Jawablah panggilan kami Aiman’-Bapa pula bersuara

Kuala Lumpur: “Mak dia kata, kalau dah tak mahu jadi artis, cakap!”

Demikian kata bapa kepada penyanyi Aiman Tino, Yusri Ishak ketika dihubungi bagi mengulas mengenai dakwaan penyanyi lagu Ku Rela Dibenci itu menghilangkan diri.

Menurut Yusri, sejak kebelakangan ini, Aiman sering gagal dihubungi syarikat rakaman dan syarikat produksi.

“Kadang-kadang, ada wakil daripada syarikat produksi yang gagal menghubunginya akan menghubungi saya dan isteri.

“Kalau saya hubungi pun kadang-kadang, dia tak jawab panggilan. Saya hantar mesej menerusi WhatsApp pun tak balas,” katanya kepada Harian Metro.

Yusri berkata, sebagai artis, dia sepatutnya menjaga hubungan dengan orang dalam industri terutamanya rakan media.

“Media umpama kawan. Kalaulah dia terlalu sibuk sampai tak sempat nak jawab panggilan pun, setidak-tidaknya, balas mesej atau buat panggilan balas.

“Jadi, tidaklah menyusahkan urusan kerja orang lain,” katanya.

Sementara itu, usaha Harian Metro untuk mendapatkan Aiman juga tidak berjaya apabila panggilan telefon serta mesej yang dihantar tidak berbalas.

Isu ‘kehilangan’ Aiman mula menjadi bualan selepas ibunya, Riena menulis luahan rasa terkilannya dengan sikap anaknya di Instagram.

Di Instagram, Aiman tidak ada sebarang perkongsian terbaharu mengenai perkara itu.

Hantaran terakhir dimuat naik pada 30 Januari lalu.

“Aiman rindu sangat nak bercuti lagi2 tempat sekarang banyak tempat tengah winter.” tulis Aiman di laman ig beliau

Ini respon pengurus Aiiman

Dalam pada itu, pengurusnya, Mahathir ketika dihubungi memberitahu, pihak label tidak mengetahui apa-apa tentang masalah yang berlaku antara Aiiman dan ibunya.

” Kami memang tidak tahu masalah antara mereka. Tapi Aiiman pernah memberitahu dia ada pulang ke rumah keluarganya di Kuala Kubu Bharu bulan lepas,” katanya.

Terdahulu pada 5 Januari lalu, Hazelina pernah memuat naik sekeping foto Aiiman dengan kapsyen meluahkan rasa rindu dan sayang terhadap anaknya itu.

Sementara itu usaha pihak media untuk mendapatkan pengesahan dan kenyataan daripada Aiiman sendiri gagal apabila penyanyi berusia 22 tahun itu enggan mengulas mengenai status yang dimuat naik ibunya.

Pada 5 Januari lalu, Riena ada memuat naik foto Aiiman dengan kapsyen meluahkan rasa rindu dan sayang terhadap anak lelakinya itu.

” Dia tak rindu saya ke ya. Apa-apa pun, saya sayang dan rindu dia,” kata Hazelina.

Dalam perkongsian berasingan, Hazelina menerusi Instastory turut memuat naik status amaran kepada seorang wanita yang dipercayai kekasih Aiiman.

” Aku tidak teragak-agak cari mak bapa kau, perempuan xxx!” tulisnya.

Riena dan suaminya iaitu Yusri Iskhak mempunyai 11 orang anak termasuklah Aiiman dan penyanyi Fara Hezel.

Sementara itu, menerusi artikel bertarikh 1 Februari 2020, Aiiman Tino memberitahu dia tidak meletakkan sasaran untuk mendirikan rumah tangga dalam masa terdekat.

Penyanyi lagu Rela Dibenci ini berkata, perkara berkaitan perkahwinan memerlukan perancangan yang serius.

” Buat masa kini memang saya tak ada perancangan atau sasaran bila nak khwin. Lagipun, saya sendiri tak tahu bila jodoh saya akan tiba.

” Soal kahwin perlukan perancangan yang sangat serius. Saya ini jenis tak nak la berkenalan terlalu lama, kalau dah okey, saya terus kahwin sahaja.

” Tapi saya masih ada abang yang belum berkahwin. Jadi, biarlah abang saya itu jalan dahulu,” kata Aiiman.

Sumber:mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba cadang tempoh kuarantin 3 hari bagi menteri, sekali kena sound dgn pakar

Published

on

Pakar peny4kit berj4ngkit Dr Adeeba Kamarulzaman membantah cadangan Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba agar tempoh kuarantin selama tiga hari bagi menteri mungkin diperluas kepada ahli perniagaan atau orang awam di masa hadapan.

“Saya sama sekali tidak menganggap ini idea yang baik. Lebih baik tak ada kuar4ntin langsung,” kata Adeeba, yang merupakan anggota pasukan petugas penceg4han C0vid-19 Selangor (STFC).

Adham berkata penetapan kuarantin selama tiga hari, yang ketika ini hanya dikuatkuasa di kalangan menteri, mungkin akan diperluas bagi membuka sektor ekonomi.

Adeeba bagaimanapun berkata orang ramai memahami keperluan untuk membuka semula ekonomi tetapi perkara itu hanya boleh dicapai dengan menangani wabak tersebut terlebih dahulu.

“Peraturan (kuarantin) 10 hari ada sebab. Ini berdasarkan pada apa yang kita ketahui sekarang tentang virus, tempoh risiko penularan, bagaimana penyakit ini muncul.

“Seterusnya, ada kebimbangan seluruh dunia mengenai pengembangan varian dan apa kesannya terhadap vaksin semasa.

“Oleh itu, pembukaan sempadan secara sembarangan juga bukanlah idea yang baik. Memilih ekonomi berbanding kesihatan atau sebaliknya adalah dikotomi pal. su,” katanya di Twitter.

Dia juga meminta agar kerajaan membuat keputusan berdasarkan penemuan Sains.

Beberapa ahli parlimen semalam menuntut agar kerajaan menjelaskan keputusan untuk membenarkan menteri dikuar4ntin hanya selama tiga hari.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjelaskan tempoh inkubasi C0vid-19 adalah antara dua hingga 10 hari.

Malaysia akan menerima bekalan v4ksin C0vid-19 pertama pada akhir bulan ini dan proses v4ksinasi akan bermula pada bulan Mac.

Terdapat kebimbangan bahawa beberapa v4ksin mungkin tidak berkesan terhadap varian baru C0vid-19 yang sudah bermut4si.

Afrika Selatan minggu ini menghentikan program vaksinasi AstraZeneca setelah data menunjukkan ia memberikan perlindungan minimum terhadap varian baru vir. us berkenaan.

Pihak berkuasa Afrika Selatan kemudian berkata mereka akan memulakan proses v4ksinasi secara bertahap untuk memerhatikan keputusan awal

Kementerian Kesihatan cadang teruskan sekatan rentas negeri, daerah

Kementerian Kesihatan mencadangkan larangan rentas negeri dan daerah dikekalkan susulan kejayaannya menurunkan jumlah kes dan kadar kebolehj4ngkitan C0vid-19.

“Hari ini cuma 10 hari bulan, (perintah kawalan pergerakan) masih berbaki 18 hari.

“Kita mohon rentas negeri dan daerah dikekalkan macam sekarang.

“Keupayaan untuk kita landaikan keluk Covid-19 ini penting diteruskan,” katan Menteri Kesihatan Adham Baba dalam sidang media hari ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Selepas CEO KWSP Bertukar, Hari Ini Keluar Satu Berita Gembira Untuk i-Sinar Kategori 2

Published

on

Kuala Lumpur: Kementerian Kewangan dijangka mengumumkan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat Isnin depan, menurut sumber yang rapat dengan perb.incangan tersebut.

Tambah sumber Astro AWANI itu, perbincangan masih dijalankan bagi mencari jalan untuk Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyediakan peruntukan bagi pengeluaran tanpa syarat.

“MoF (Kementerian Kewangan) nyatakan vet0 untuk menyokong pelaksanaan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat. KWSP sedang berb.incang tentang jumlah sebenar pengeluaran i-Sinar tanpa syarat.

“Perkiraan awal mendapati, KWSP jangkakan memerlukan RM 108 bili0n berbanding RM 55 bili0n jika i-Sinar bersyarat,” kata sumber itu lagi.

Sumber berkenaan turut memaklumkan, mesyuarat KWSP kini tertumpu kepada st.ruktur pembayaran termasuk sekiranya ia dibayar secara bersekali.

“Jika dibuat bayaran sekali, KWSP perlu menarik beberapa pelaburan di luar negara untuk meny0kong pr0ses pembayaran itu,” kata sumber tersebut.

Astro AWANI dimaklumkan, KWSP juga sedang meneliti pelaburan yang boleh dit.arik kembali bagi menjayakan i-Sinar.

Sementara itu, sumber yang sama mena.fikan dak.waan kononnya pertukaran Ketua Pegawai Eksekutif KWSP adalah disebabkan tidak selari dengan hasrat MoF.

Astro AWANI sedang menghubungi Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz untuk mendapatkan pengesahan.

Sumber : AstroAwani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Ini Amar4n Kepada Netizen Sekiranya Ini Makan Di Kedai. Premis Juga Akan Dikenakan Tind4kan Juga

Published

on

KUANTAN: Polis memberi amar4n kepada pelanggan di restoran, kedai makan dan gerai supaya tidak bertindak mencantumkan meja ketika berada di premis berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali, berkata, tindakan mencantumkan meja melebihi dua orang seperti yang ditetapkan boleh dikompaun kerana melangg4r Prosedur Operasi Standard (SOP) ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sehubungan itu, katanya, pelanggan yang berada di premis makanan diminta mematuhi SOP yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) iaitu dua pelanggan setiap satu meja.

“Saya beri amar4n bahawa polis akan bertindak tegas dengan mengeluarkan kompaun sekiranya didapati ada pelanggan yang mencantumkan meja. Patuhi SOP termasuk mengisi maklumat dan melakukan pemeriksaan suhu badan sebaik memasuki premis,” katanya hari ini selepas mengadakan Operasi Bersepadu Perdana yang memberi tumpuan pencegahan jenayah dan pematuhan SOP di sekitar bandar ini.

Mengulas operasi berkenaan, beliau berkata, pihaknya mempertingkatkan pemantauan sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang memberi tumpuan kepada membanteras jenay4h di bank dan kedai emas.

“Ini kerana dua premis berkenaan menjadi sasaran penjenayah. Sebanyak 15 pasukan unit kereta peronda (MPV) ditugaskan melakukan pemantauan SOP di daerah ini secara berkala,” katanya.

sumber berita harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending