Sugu Pecah Rahsia Siapa Yang Buang Semua Video. Ada Pengumuman Penting Petang Ini - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Sugu Pecah Rahsia Siapa Yang Buang Semua Video. Ada Pengumuman Penting Petang Ini

Published

on

PEMINAT YouTuber sensasi ‘Sugu Pavithra’ boleh melihat semula kemunculan pasangan itu di saluran mereka selewat-lewatnya pada petang ini.

M Sugu, 29, berkata, dia menjangka video baharu akan dimuat naik di YouTube ‘Sugu Pavithra’ pada petang ini jika segala perbincangan dengan beberapa pihak selesai.

Sugu, suami kepada S Pavithra, 28, yang juga YouTuber masakan mengakui mem4dam semua 98 video di saluran berkenaan yang dimuat naik sejak Januari lalu atas beberapa faktor peribadi.

“Saya sendiri yang p4dam semua video itu selepas apa yang terjadi (didakwa di mahkamah),” katanya ketika dihubungi di Bernama di Ipoh, hari ini.

Pada 24 Julai, Sugu mengaku tidak bers4lah di Mahkamah Sesyen Ipoh atas dakwaan memiliki s3njata berb4haya dan menyebabkan kec3deraan ke atas isterinya menggunakan telefon bimbit serta hulu sabi1t, Selasa lalu, Pavithra mengakui memaafkan perbuatan suaminya itu.

Selain itu, Pavithra ketika ditemui di mahkamah juga berkata, mereka enggan menerima sebarang pengiktirafan atau penganugerahan ikon, sebaliknya mahu menumpu kepada penghasilan video masakan menerusi saluran Youtube seperti biasa.

Bercerita lanjut, Sugu yang juga bekas pekerja sebuah syarikat perladangan swasta di Sungai Siput turut mengakui h1ilang pendapatan daripada YouTube yang dianggap lumayan susulan ti1ndakan mem4dam semua video.

“Tapi tidak mengapa, kerana saya ada tangan, kaki cukup boleh cari kerja. Sebelum (menjadi YouTuber) ini pun punca pendapatan dengan bekerja,” katanya sambil mengucapkan terima kasih kepada pengikut setia yang kini berjumlah 787,000 orang.

Sebelum ini, media melap0rkan pol1is men4han Sugu yang dalam keadaan mabvk membawa sabi1t mencari adik iparnya kerana m4salah keluarga di luar wad bersalin Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh.

Kejadi1an itu berpvnca akibat s4lah faham antara susp3k dengan isterinya berkaitan satu majlis yang berlangsung sehari sebelum itu.

Bernama adalah media pertama melaporkan kisah pasangan berkenaan pada 8 Mei lalu, yang ketika itu mempunyai sejumlah 420,000 pelanggan

Reaksi dari netizan

Tak Nak Ada Kena Mengena Dengan Youtube

Sebelum Ini PASANGAN Youtuber popular, Sugu Pavithra membuat keputusan untuk tidak lagi mempunyai kaitan dengan laman media sosial, Youtube.

M Sugu, 29, berkata, kesemua video yang pernah dimuat naik di saluran Youtube bersama isterinya, S Pavithra, 28, sebelum ini dip4dam kerana mereka tidak mahu lagi terbabit dengan apa sahaja yang boleh meraih perhatian umum.

“Kami tidak mahu lagi ada kena-mengena dengan Youtube,” katanya ringkas ketika dihubungi di Ipoh.

Semalam, pasangan itu sekali lagi mengejutkan orang ramai apabila bertindak mem4dam kesemua video masakan yang dikongsikan di saluran Youtube mereka.

Menurutnya, mereka kini hanya mahu memberi tumpuan kepada keluarga dan menjalani kehidupan seperti orang biasa.

“Ramai lagi Youtuber masakan yang lagi hebat dan bagus, kami hanya mahu memberi tumpuan kepada keluarga,” katanya.

Sugu berkata, buat masa ini mereka berdua masih belum memikirkan apa perancangan yang mahu dilakukan.

Semalam dilaporkan, pasangan yang mencipta sensasi menerusi saluran mengenai masakan, Sugu Pavithra, bertindak mem4dam semua video dihasilkan mereka sebelum ini.

Sepanjang tempoh mengendalikan saluran itu, pasangan Sugu dan Pavitra berkongsi 98 video hingga meraih lebih 34 juta tontonan.

Pasangan itu dianggap Youtuber sensasi di negara ini, apabila dalam tempoh yang singkat mereka menarik sehingga lebih 700,000 pengikut dari dalam dan luar negara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Sah Bercerai Talak Satu, Ini Komen Dr Che Hafiz Kepada Lufya Omar

Published

on

Bekas suami kepada penyanyi Lufya Omar, Dr Che Hafiz mengesahkan rumah tangga mereka sudah berakhir selepas berce-rai talak satu pada 17 Jun lalu di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Shah Alam.

Jangan kait lagi dengan bekas isteri

Menurut Dr Che Hafiz atau nama sebenarnya Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum berharap agar tiada lagi mana-mana pihak yang mengaitkan dia dengan Lufya selepas ini memandangkan mereka bukan lagi pasangan suami isteri.

“Sebenarnya, saya dan Lufya sudah sah berce-rai pada 17 Jun lalu di hadapan hakim di mahkamah. Saya berharap sangat selepas ini tiada lagi pihak yang cuba mengaitkan saya dengan dia sebab kami bukan lagi suami isteri.

“Saya beritahu perkara ini sebab taknak ada timbul salah faham antara mana-mana pihak atau berlaku prasangka buruk terhadap saya. Apa-apa saya minta maaf dan harap semua pihak memahami,” katanya kepada Gempak.

Dalam pada itu, Dr Che Hafiz menyatakan dia tetap akan berusaha untuk menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang bapa dengan sebaik mungkin.

“Soal anak, saya tetap sentiasa berusaha untuk jalankan tanggungjawab sebaik yang mungkin. Siapa tak sayang anak kan. Itu darah daging saya. Saya berharap ia tidak dihalang oleh Lufya,” katanya lagi.

Sebelum ini, Lufya ada memuat naik sebuah posting berkenaan dengan isu seorang suami tidak menjalankan tanggungjawab terhadap anak di Instagram (IG) miliknya.

Oleh sebab itu, Dr Che Hafiz memilih untuk mendedahkan perkara sebenar kepada umum.

Dr Che Hafiz dan Lufya mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya perempuan, Laana Haura yang kini berusia tiga tahun.

‘Tak jenguk anak hampir setahun’

Sebelum ini  Penyanyi dan pelakon, Lufya Omar, 35, ralat apabila suaminya, Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum sudah hampir setahun tidak menjenguk anak, Laana Haura.

Bukan mahu mengeruhkan keadaan, sebaliknya Lufya atau nama sebenarnya, Lutfyah Sheikh Omar mahu menjelaskan kedudukan sebenar. Ada dakwaan mengatakannya tidak mengizinkan suami bertemu anak.

“Saya harus menjelaskan soal jumpa anak. Ini kerana ada yang beranggapan saya tak bagi suami jumpa anak. Dakwaan ini tidak benar sama sekali. Kalau tak mahu bercakap dengan saya bertanyakan anak, dia boleh sahaja menghubungi ibu mentua atau adik iparnya, tetapi kenapa berdiam diri?

“Saya dan suami kali terakhir berkomunikasi ketika mahu mengundangnya ke majlis hari lahir Laana yang kedua pada November lalu. Tetapi, dia tak datang kerana sibuk bekerja.

“Saya tiada masalah memberi kebenarannya bertemu anak di rumah. Jika saya keluar bekerja, anak di bawah jagaan ibu saya. Jadi, tak timbul masalah jika dia mahu meluangkan masa dengan anak,” katanya kepada BH Online.

Pelakon drama Umairah itu mendakwa, suaminya tidak langsung bertanya khabar anak sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) hingga masuk Ramadan.

“Dia harus ingat tanggungjawab pada anak, sekali pun sibuk dengan tugasnya sebagai petugas barisan hadapan. Andai kata kami tiada jodoh sekalipun, nanti, Laana tetap darah dagingnya.

“Bagaimanapun, saya bersyukur di sebalik ujian rumah tangga, rezeki saya dan anak datang dalam pelbagai cara,” katanya.

Lufya berkata, dia tidak melepaskan peluang mencuba pelbagai resipi masakan untuk hidangan berbuka puasa.

“Saya jenis suka masakan Melayu atau lauk kampung. Jadi, salah satunya menu wajib kena ada masakan pedas.

“Pada Ramadan ini, saya seronok mendapat rezeki tajaan makanan untuk dipromosikan dalam laman Instagram (IG). Dapat makanan sedap, terasa nikmat hidup.

“Saya tidak mengenakan bayaran untuk membuat ulasan produk makanan. Saya mahu membantu mempromosikan perniagaan Bumiputera dan peniaga industri kecil sederhana,” katanya.

Ketika ini, kes permohonan cerai Lufya dan suaminya masih tergantung. Mereka mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya perempuan, Laana yang kini berusia dua tahun. Pergolakan rumah tangga Lufya dan suami dapat dihidu wartawan pada Oktober 2018.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Uncategorized

Walaupun terselamat, Tekong bot terbalik sering meracau

Published

on

KOTA BHARU: Tekong bot antara 12 individu yang ters3lamat dalam traged1i bot terbalik malam kelmarin, sehingga kini masih mer4cau dan berkali-kali menyatakan kek3salan kerana g4gal meny3lamatkan mngsa yang men1inggal dunia.

Azhar Mat Nisah, 48, kini dir4wat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dan masih dalam pemantauan pihak hospital berikutan keadaan mngsa yang travma.

Isterinya, Halifa Mohd Noor, 47, berkata sehingga kini suaminya belum mampu bercakap dengan te3nang mengenai apa yang berlaku.

“Sedi1h melihatkan keadaan suami yang dalam keadaan em0si tidak stabil. Sekejap-sekajap dia akan menangi1s sambil berkata rasa bers4lah kerana gag4l meny3lamatkan rakan-rakan yang l3mas termasuk awak-awak bot.

“Pihak hospital terpaksa memanggil saya untuk menenangkan suami, namun keadaannya masih tidak stabil selain dia tidak dapat tidur dan berehat kerana kejadian yang berlaku itu masih terbayang dalam fikirannya,” katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.


Tekong bot, Azhar Mat Nisah, 48, antara 12 individu yang ters3lamat dalam trag3di bot terbalik malam kelmarin kini diraw4t di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII). – Foto Nik Abdullah Nik Omar

Selain Azhar, anaknya, Ikram yang berusia 18 tahun juga masih menerima rawat4an di hospital berkenaan kerana tertelan air masin yang banyak sehingga menj3jaskan parv-parv

Mengulas lanjut, Halifa berkata, itu kejadi1an pertama yang menimpa suaminya sejak puluhan tahun lalu terbabit dengan aktiviti di laut.

“Suami ada berkata kejad1ian berlaku begitu cepat dan 0mbak besar menyebabkan bot dinaiki mereka terbali1k.

“Selama berpuluh tahun suami ke laut, inilah trag3di pertama yang menimpanya. Namun saya sentiasa mengingatkan apa yang berlaku adalah takdir Allah, bukannya s4lah suami,” katanya.

Dalam kejadian jam 8.30 malam kelmarin, bot yang dinaiki 20 individu termasuk pemancing dan awak-awak terba4lik akibat 0mbak besar dan ribvt.

Susulan kejadi1an itu, 12 individu berjaya meny3lamatkan diri dan lima individu ditemui meni1nggal dunia iaitu Wan Aminuddin Wan Hussin, 63; Mohd Syafizam Daud, 43; Muhammad Zaki Muhamad Nordin, 32; Pok Ta berusia 50-an dan Shafiq Che Alim, 29, manakala, tiga lagi yang masih hi1lang iaitu Harun Daud, 60; Arman Ismail, 43 dan Che Wadi Bakar, 40 tahun.

Difahamkan, bot terbabit dikatakan berlepas dari jeti Kuala Besar kira-kira jam 3 petang untuk tujuan memancing dan menyandat sotong



Berikut reaksi dari netizan

“Dulu join g mancing.. semua kami bawak jaket kesel4matan sendiri. Yela.. kdg2 kita nk bajet.. sewa bot nelayan.. mana la sediakan semua tu..jaket tu lagi murah dari harga joran rasanya..

” Allahuakhbar, astaghfirullah, pakcik bertabahlah, kalau dah bukan pakcik sengaja, kita kat sini pun cuma mampu pesan awal, sebab tak nak ris1iko hi1lang ny4wa rakan2 nelayan camni la demi sekilo dua ikan untuk kami.

kami faham rasa pakcik, h1ilang anak buah yang sepatutnya boleh dielakkan daripada awal pada situasi cuaca yang lepas… Kuatkan semangat dan jangan turun laut bila cuaca kurang mengizinkan… Sebab tu kita terpaksa berdeg1il buat amaran awal… astaghfirullah…

“Ramai yg mungkin tertanya kenapa tiada jaket keselamatan.. walaupun requirements, tp ada yg tidak sediakan krn kengkangan kewangan.. bhn2 begini costly bg para nelayan krn kena maintain mengikut hayat brg2 kes3lamatan.. jgn kan bot2 nelayan, cek saja premis perniagaan, brape byk yg ada penggera

kese3lamatan dan pem4dam api1, dan yg ada kdg2 luput tarikh dan klau ada xtau guna.. utk utk darat.. utk laut, mudah2an para nelayan kita dpt menikmati kehi1dupan laut yg lebih moden canggih dan penuh ciri kes3elamatan..

para nelayan dan keluarga nelayan perlu ada latihan renang, ada life insurance, dan macam2 lagi skop boleh dibaiki dan ditingkatkan.. termasuk bot sampan yg ada radio.. dan hmmm maaf panjang pulak.. mungkin masa utk dilihat kehidupan laut yg lebih baik.. dan setiap bot yg turun mesti dimaklumkan pd marin demi kes3elamatan…

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Continue Reading

Uncategorized

Engku Emran Dan Laudya Sah Bercerai. Kata2 terakhir Bella buar ramai sayu

Published

on

Teka-teki mengenai kere3takan rumah tangga pelakon Laudya Cynthia Bella, 32, dan Engku Emran, 45, akhirnya terjawab apabila mereka dilaporkan telah bercera1i.

Laudya yang mengesahkan pencerai1an mereka menerusi sebuah video yang dimuat naik di insertlive.com berkata, mereka berdua telah mengambil kata sepakat untuk berp1isah secara baik.

Kata2 Laudya

”Saya ingin menjelaskan bahawa kami berdua sudah sepakat untuk berpi1sah secara baik. Sudah bebagai usaha yang kami lakukan dan ini adalah takdir Allah, rumah tangga kami hanya sampai di sini.

”Segala proses juga kami lalui dan saat ini semuanya sudah selesai,” kata Laudya.

Tambah beliau, selama perkahwinan bersama Engku Emran yang juga merupakan bekas suami kepada pelakon Erra Fazira itu, dia mendapat banyak sekali kebaikan dan hikmah serta pembelajaran.

”Dua tahun beliau menjadi suami saya, banyak sekali kebaikan, hikmah dan pembelajaran yang saya dapat. InsyaAllah, hikmah, pembelajaran dan semua yang saya dapat ini boleh saya jadikan bekal, boleh saya simpan untuk saya menjadi wanita InsyaAllah yang jauh lebih baik lagi,” kata Laudya.

Sebelum itu, Laudya dan Engku Emran telah melangsungkan pernikahan mereka pada 8 Sepetember 2017.

Aktres yang terkenal daripada Indonesia ini mengambil keputusan untuk tinggal di Malaysia bersama suaminya.

Pertama Kali dihidu peminat

Ker3etakan hubungan pasangan ini yang masih belum dikurniakan anak mula dihidu media dan peminat sejak hujung tahun 2019 apabila mereka tidak lagi berkongsikan gambar bersama di media sosial.

Sebelum ini Emran dan Erra telah bercera1i pada 18 Februari 2014 yang lalu dengan tal4ak satu setelah mendirikan rumah tangga selama tujuh tahun.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Trending