Yusuf Azmi kongsi pengalaman kena C0vid, sekali ada yang cakap dia nak tunjuk Hero - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Yusuf Azmi kongsi pengalaman kena C0vid, sekali ada yang cakap dia nak tunjuk Hero

Published

on

Lama tidak mendengar nama Yusuf Azmi, kalau dulu nama beliau selalu muncul di media soslal kerana kelantangan beliau menelentang ahl0ng tetapi pada waktu itu beliau masih bersama dengan PPIM

Yusuf Azmi dan Abang Ali antara nama nama yang digervni ketika bersama PPIM. Siapa yang buat hal memang mereka akan datang ‘ziarah’ mereka.

Sekarang beliau dan Abang Ali tidak lagi bersama dengan PPIM tetapi telah menubuhkan satu pertbuhan NG0 yang mempunyai objektif yang sama dengan PPIM tapi lebih menjurus membuat kerja-kerja amal dan kebajikan

Dalam posting terbaru, Yusuf Azmi ada berkongsi pengalaman beliau dan keluarga menjadi pes4kit C0vid. Namun begitu perkongsian beliau kali ini menimbulkna perdebatan yang hangat di kalangan netizan Malaysia

“Saya Bekas Pes4kit C0vid”-Yusoff Azmi

Senj4a tidak memb-unuh..Yang memb-unuh itu manusia..Senj4ta tidak diperalatkan selain diperalatkan oleh manusia..Senjata tidak memb4hayakan..Penggunaan tidak ada hala tuju itu yang memb4hayakan..Kita tidak perlu t4kut pada senj4ta..Banyak yang mempunyai senj4ta..Tetapi hanya sedikit yang berani mengunakanya..Gunakanlah senj4ta yang anda ada untuk kebaikan..Senj4ta itu dipanggil keikhlasan dalam perju-angan..Kita dibu-nuh luar dan dalam dengan Ideologi yang tak berasas dan pr0paganda..Mereka memb-unuh kita dengan men4kut n4kutkan kita dengan prop4ganda mereka.

Manusia t4kut kepada bayang bayang mereka sendiri..Mereka cipta Skrip Dan Jalan Cerita dan mereka akhiri dengan Pen4matan Cerita..Mereka Perlihatkan kepada semua umat manusia merekalah Hero Penyel4mat..Hakikatnya merekalah fitn4h besar,Penjen4ayah,Pembu-nuh..Bagi mereka kita adalah alatan mainan buat mereka..Kita sedang buat apa saat ni?Kita sedang dikawal oleh mereka..Mereka mengawal Hidup kita seratus peratus..

Sedarlah Wahai Manusia.

Takkanlah Allah nak binas4akan manusia sekiranya kita pergi ke Masjid untuk solat?Yang penting kita menjaga jarak sosial..Zaman Saidina Umar R.A ada penyakit yang lebih d4syat iaitu W4bak T4un Amwas..Masjid tetap dibuka..Cuma bagi yang berpeny4kit dilarang keluar dari rumah supaya wab4k tu bertebaran dan boleh menj4ngkiti orang lain..Zaman Baginda Rasulullah s.a.w..Ada berlaku benc4na alam..Nabi segera berlari ke masjid dan bermohon kepada Allah..Tetapi apa terjadi pada kita semua saat ni?Kenapa kita tutup masjid?Ada ke lebih besar Fatwa mengatasi Baginda Rasulullah s.a.w..Saya bercakap begini mungkin ada merasakan saya tidak layak..Kerana saya bukan Menteri Kesihatan,Menteri Agama,Ulamak,Orang Soleh,P4kar D0ktor dan lain lain..Tapi saya berani menyuarakan kerana saya ni sayangkan Umat Manusia di Negara kita..Dan untuk pengetahuan Umum..Saya bekas Pes4kit C0vid.

17 Hari saya berada di H0spital Sungai Buloh..

Rumah saya telah Diquar4ntin selama 1 Bulan..Keluarga saya yang menghadapi j4ngkitan C0vid 19 antaranya Adik saya,Anak saya 2 orang iaitu seorang berumur 14 tahun dan 8 tahun.Kakitangan saya 2 orang pun kena seorang berumur 63 tahun dan 34 tahun..Dan Ahli keluarga belah ibu saya ada beberapa yang dij4ngkiti c0vid juga dan salah seorang mengandung..Kami semua telah semb-uh tanpa sebarang raw4tan diberikan..Kami hanya diletakkan di hospital untuk pemerhatian Doktor dan Jururawat..Setiap hari Jururawat akan periksa d4rah,suhu badan,Oks-igen..Tiada sebarang ubat diberikan..Kami telah se-mbuh dengan izin allah tanpa sebarang u-bat..

Saya harap semua orang yang dimasukkan ke hospital tolong buat Video dan ceritakan pengalaman masing masing..Saya yakin semua ceritanya sama..Jadi apa yang mengatakan kita ni di4ncam dengan C0vid 19 ni begitu seri-us????Kalau begitu Pes4kit Dem4m d-enggi ni lebih banyak berlaku kem4tian..Adakah kita akan buat perkara yang sama?Semoga Allah membuka hati anda semua agar jangan terus tertipu…

Saya sangat prihatin kepada semua Frontliner..Kesiankan mereka..Kesian kepada D0ktor,Jururawat,Polis,Tentera dan semua yang terlibat..Mereka diasak dengan kerja melebihi masa..Bukan kehendak mereka tetapi mereka ingin berjuang membantu Masyarakat di negara ini..Marilah kita sama sama melihat keadaan Masyarakat di Malaysia..

Ini bukan Salah kerajaan atau sesiapa..Buatlah kajian yang jelas tentang fakta C0vid 19 yang sebenar..Saya bukan Ahli dan tidak layak..Saya ni hanyalah Rakyat seperti anda semua..

Saya Yakin P4kar P4kar Doktor Di Malaysia tahu fakta yang sebenar

Bantulah Kami..Beranikan Diri untuk ceritakan hal sebenar pada semua termasuk kepada Kerajaan kita..Kasihanilah BarisanHadapan Kabinet Tertinggi dari Perdana Menteri Hinggalah bawahan..Mereka bertungkus lumus untuk bantu Rakyat Dan Negara kita..

Berapa ramai yang telah bu-nuh diri kerana Tek4nan Hidup disebabkan C0vid 19..Laporan menunjukkan di Surat khabar 266 Kem4tian bu-nuh diri telah berlaku disebabkan tek4nan hidup.. 400 ratus lebih cubaan membu-nuh diri dan berjaya di selam4tkan..Berapa ramai Masyarakat telah kehil4ngan kerja dan menjadi pengganggur..

Ini isu seri-us..Ini isu besar melibatkan kehidupan masyarakat di negara kita..  Saya mohon sekali lagi kepada semua Bekas Pes4kit Pes4kit C0vid Jumlahnya 100 ribu lebih untuk buat video dan kongsikan pengalaman masing masing dan jelaskan fakta sebenar sebagai pesa4kit..

Mohon ceritakan dengan jujur..Saya sayangkan Negara kita..Saya sayangkan kerajaan kita.. Saya sayangkan Barisan depan kita yang berjuang untuk kita semua..

Marilah kita sama sama membantu dan mengurangkan Pand-emik P4nik kepada Barisan Depan,Kerajaan,Rakyat,Bakal Pes4kit,Pes4kit, Dan semua yang terlibat.. Saya harap semua jangan menyal4hkan saya.. Saya bercakap dari sudut seorang pes4kit c0vid..

Sempat Jaga Pak Cik 3 Hari

Saya kongsikan sedikit pengalaman saya.. Pakcik ni berada di hospital sewaktu saya menemani anak saya buat kali kedua dimasukkan ke hospital yang p0sitif c0vid berusia 8 tahun..Saya tidak pasti sama ada beliau masa berada di hospital atau pun tidak.

Tidak mempunyai HP..

Saya sempat hadiahkan HP pada beliau.Supaya pakcik ni boleh berhubung dengan ahli keluarga beliau..Saya hanya sempat menjaga beliau disebelah katil anak saya selama 3 hari..Beliau dijaga dengan baik oleh D0ktor dan Jururawat..Tetapi apa yang saya cuba sampaikan pada tuan.Ada perbezaan sekiranya beliau ditemani oleh Anak lelaki setiap masa dengan keadaan makan dan minum beliau terjaga dengan baik..

Contoh setiap waktu makan di suap oleh anaknya..Anaknya mandikan ayahnya..Bayangkan pakcik ni selama 3 hari saya bersama beliau..Dia sudah tak boleh berjalan..Siapa mandikan beliau?
Siapa akan suapkan makan beliau?Siapa akan jaga beliau sentiasa di h0spital..Pes4kit c0vid tidak akan dijaga seperti pes4kit biasa..

D0ktor dan Jurur4wat ada batas dalam penjagaan mereka..Dan perlu patuhi SOP supaya mereka tak dij4ngkiti..Banyak perkara saya nak kongsikan..Ada perbezaan pes4kit yang dij4ngkiti c0vid dan bukan dij4ngkiti c0vid bila di jaga di hospital..

Bayangkan pakcik ni dah ada peny4kit kr0nik seperti kencing manis..Sudah pasti harus ada yang menjaga mereka salah seorang ahli keluarga..C0vid ni bah4ya bukan saya kata tak bah4ya..Tetapi ia lebih memb4hayakan bila orang yang mempunyai s4kit Kr0nik seperti D4rah Tinggi,Kencing Manis,J4ntung dan sebagainya..

Yang saya tek4nkan SOP..

Saya dah sampaikan saya kongsi pengalaman saya..Saya minta semua kongsikan pengalaman masing masing..Yang saya tekankan “SOP SOP SOP”setiap pes4kit mempunyai cara kehid-upan mereka sendiri..Bayangkan bila mereka dij4ngkiti C0vid 19..Yang biasa menjaganya Anaknya atau Isterinya..Bila dia disahkan P0sitif..Siapa akan jaga mereka berseorangan di H0spital..??

Saya Bukan Nak Jadi Hero

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..Saya bukanlah begitu D4if Atau pun J4hil nak bu-nuh diri untuk menunjukkan diri saya pandai..Takkan saya nak letakkan diri saya dalam bah4ya..Sedangkan saya mempunyai sokongan yang ku4t di dalam kalangan pengguna malaysia.Sudah pasti saya sangat berhati hati dalam kenyataan saya..

Supaya saya tidak mengeruhkan keadaan lagi..

Buat apa saya nak tunjuk hero sedangkan ini bukan bidang saya..Dan selama ni saya tak pilih untuk dikenali dan ingin menjadi HERO..Selama 2 tahun lebih saya menyepi dan hanya buat kerja kerja b4ntuan kemanusiaan..Tujuan untuk lari dari dunia Publisiti..Cuba semua masyarakat lihat dengan jelas..Pernah ke saya bersuara kalau isu tu bukan bidang saya selama ini..Lagi lagi isu  C0vid 19..Langsung saya tak pernah bersuara dari bulan Mac 2020 hingga December 2020..sehingga saya melalui sendiri bersama ahli keluarga saya sendiri melalui Ujian ini..

Dan saya bukanlah Pakar dalam bidang ni..

Dan tidak langsung saya pernah belajar dalam bidang ini..Bidang saya hanyalah Isu Kepenggunaan..Apakah sebab saya mula bersuara?Adakah saya tidak rujuk dengan Professor dan PakarPakar Doktor berkenaan ini? Sudah pasti saya duduk berbincang tentang perkara ini..Ada perkara yang jelas dan Fakta membuatkan saya terkejut.. Tetapi biarlah itu orang yang layak untuk bercakap..

Yang pasti bukan saya..Saya cuma tek4nkan C0vid ni bahaya pada mereka mempunyai peny4kit Kr0nik.. Tetapi tidak bahaya bagi yang mempunyai Imi-nusasi badan yang kuat..
Ia boleh dira4wat sendiri..

Yang saya tekankan SOP dikenakan kepada Rakyat Malaysia..

Yang saya tekankan SOP dikenakan kepada Pes4kit Kr0nik di h0spital..

Yang saya tekankan SOP dikenakan kepada Pes4kit yang tidak mempunyai SIPTOM C0vid 19..

Saya mohon kepada semua buka minda..

Jangan s4lahkan saya..Saya tidaklah terlalu bing4i untuk meletakkan anc4man besar ke atas diri saya..Fahami apa yang saya sampaikan..Saya berkongsi sebagai bekas pes4kit..Dan sudah pasti menjadi keris4uan besar buat diri saya sekiranya negara kita ter4ncam dengan C0vid 19..Tetapi apakah kita akan berterusan hidup begini?Ada sesiapa p4kar yang boleh beritahu saya rantaian C0vid 19 ni akan terputus? saya mohon semua pakar p4kar d0ktor bersuaralah..

Kenapa harus t4akut?

Ceritakanlah alatan RTK-AG,RPT-PCR yang kita sedang gunakan ni untuk Swab Test benar benar untuk d3tect C0vid 19 ni.. Dan siapa yang boleh mengesahkan??

Tolong bantu kami..

-Yusuf Azmi, Hamba Allah AL Faqir

Dalam perkembangan lain, Ciapan dimuat naik melalui akaun Twitter Ketua Pengarah Kesih4tan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, awal pagi tadi, adalah peringatan untuk semua rakyat Malaysia supaya duduk di rumah sekiranya tiada urusan penting di luar.

Dr Noor Hisham sekali gus menjelaskan bahawa beliau sudah membuat hantaran sedemikian sejak awal pen-ularan C0VID-19 di negara ini.

“Ia bukan perkara baharu ketika saya ‘tweet’ (ciap). Sekali lagi, saya menasihati rakyat Malaysia yang tidak ada urusan, bahawa adalah penting untuk duduk di rumah.

“Jika kita mahu keluar rumah kerana ada urusan penting, patuhi prosedur operasi standard (SOP).

“Itu tujuan utama saya ‘tweet’, hanya mengingatkan rakyat Malaysia supaya duduk di rumah kalau tiada urusan penting,” katanya

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Artikel ini disediakan oleh http://trendingsangat.pw/ Sebarang COPY PASTE tanpa kebenaran, rep0rt untuk c0pyright akan dikenakan.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Makcik Ini Dicari Selepas Dikatakan Ambil Duit Seorang Uncle Dekat Mesin CDM, Bila PDRM Semak Lain Pula Yang Jadi

Published

on

KUALA SELANGOR – Polis masih menjalankan slasatan lanjut berhubung kejadlan tular seorang wanita mengambil wang tunai RM 150 yang dit.endang dari mesin deposit tunai (CDM) sebuah bank di Bestari Jaya di sini pada 4 Januari lalu.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Ramli Kasa berkata, slasatan awal polis mendapati wanita terbabit tidak mengambil duit t.endang seperti yang did.akwa.

“Pihak bank atau orang awam tidak nampak wanita itu mengambil wang terbabit.

“Wang yang dimasukkan hanyalah RM 150 bukan seperti yang tular berjumlah RM 4,950,” katanya kepada Sinar Harian di sini pada Sabtu.

Sebelum ini, tular gambar wanita terbabit kononnya mengambil wang milik lelaki warga emas yang dit.endang CDM sebuah bank.

Seorang pengguna Facebook memuat naik status meminta orang ramai mengesan wanita seperti di dalam gambar yang tular terbabit.

“Laporan polis telah dibuat untuk slasatan lanjut,” katanya.

Reaksi Orang Ramai

Ade knl org ni..dia pg cdm nk klurkan duit..sbelum masukkan kad bnk tu, tiba2 ade duit terklur dr cdm tebal betul katanya fikir punya fikir tgk kiri knan, baru nk ambik duit yg terklur dr cdm tu, duit tu kena telan balik..skli tgok lg ade cctv atsa kepla dia.

Pernah dulu jadi org don duit dia kna.te.ndang pkai cdm mesin dkt bank islam nilai..saya sorang jer pulak tu blkg.dia.isshhh naaib baik x tgamak nk amik..ada lebih 1k ..trus kejar kakak tu bg balik duit.dkt dia..bukan rezeki kuta jgn amik.

Aku pernah que blkg seorg ppuan masa dpn atm.boleh2 saja dia cek baki duit lps tu tinggal mcm tu ja.aku tengok baki 17,000.aku panggil dia x dgr2.aku tekan BATAL je dan kad tu klua aku bagi dkt security dan bgtahu org lupa kad.masa nk pegi kat parking keta.aku tengok ppuan tu berlari dgn x tentu psl dr parking ke mesin atm tu semula.mesti dia bru ingat..dan fikir org dh klua kan duit.

Itu sebab, jangan mudah percaya apa yang kamu baca dari sumber yang tidak disahkan benar atau tidak. Guna kebijaksanaan yg dikurniakan itu baik-baik.

Kredit : SinarHarian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Ini Yang Isteri Shuk Nampak Selepas Dikatakan Kantoi Kali Kedua Bermain Kayu Tiga

Published

on

Episod pergolakan rumah tangga Shuk Sahar kembali ‘panas’ apabila isterinya dipercayai mendedahkan Shuk kembali bermain kayu tiga.

Menerusi beberapa posting dimuat naik di Intagramnya, isteri Shuk, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mendedahkan suaminya itu masih menjalinkan hubungan dengan wanita sama yakni Fara Salleh.

"Orang Lain Tidur, Aku Berkeliaran Cari Laki Aku" - Menangis Depan Pintu, Isteri Dedah Shuk Kembali Curang?

“Selama ni aku diam dah sabar dan bertahan. Diam demi menjaga aib suami.

“Tapi semakin lama diam diorang semakin menyakitkan hati. Satu sibuk mengejar bujang, yang bujang tak sedar diri buktikan dia tak bersalah dan tak ganggu rumah tangga orang,” katanya.

Jelas Rossa lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah Fara untuk meminta suaminya pulang ke rumah, namun terpaksa beredar dengan hampa.

“Allah tu maha adil naluri isteri tak pernah salah. Aku dah merayu menangis depan pintu minta belas kasihan, kau usir aku.

“Kau campak kasut Shuk depan aku suruh bawa balik. Apa dosa aku sampai aku kamu buat macam ni.

“Aku ada anak-anak perlu jaga. Terima kasih kerana dah tinggalkan aku dengan anak-anak.

“Aku dah bertahan sampai saat ini menutup segala cela yang buruk demi masa depan anak-anak.

“Tapi hari demi hari, kau buang aku dengan anak-anak.

“Malam ni perjalanan aku jauh sangat, orang lain tidur, aku berkeliaran cari laki aku dimana,” katanya.

Anda boleh lihat antara luahan tersebut di bawah.

Pada masa sama Gempak cuba menghubungi Shuk sendiri untuk mendapatkan penjelasan lanjut.
Terdahulu, Shuk sebelum ini pernah dikaitkan dengan Fara sekitar Julai tahun lalu.

Walaubagaimanapun, ketika itu perlakuan curang Shuk sudah diketahui oleh isterinya dan Rossalennah dikatakan pernah berbincang secara baik dengan Fara.

Difahamkan juga, Fara sebelum ini pernah terlibat dalam kontroversi selepas didakwa dipukul bekas kekasihnya iaitu penyanyi kumpulan Hyper Act, Kecik sekitar tahun 2017

Untuk rekod, Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah Natassyiah Asshaferah pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan.

Sumber : GEMPAK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Isu Harimau Menangis Ibu Neelofa Mendapat Perhatian Tunku Azizah. Ini Komen Raja Permaisuri Kepada Noorkartini

Published

on

Kalau sebelum ini isu daging harimau menangis mencetuskan kontroversi dalam kalangan netizen apabila ibu kepada Neelofa, Datin Noor Kartini Noor Mohamed mendakwa, jenama daging Harimau Menangis itu telahpun didaftar sebagai hak eksklusifnya namun, menarik semula permohonan tersebut daripada Perbadanan Harta Intelek Malaysia (MyIPO).

Justeru itu, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah dalam satu hantaran menerusi akaun instagram baginda menjelaskan mengenai bahagian daging lembu yang dipanggil sebagai “Daging Harimau Menangis”.

“Noor Kartini TIDAK SALAH cuma…”

Menurut baginda, tindakan Datin Noor Kartini untuk mempatenkan jenama Daging Harimau Menangis itu tidak salah cuma perlu memberikan nama masakan itu.

Malah, baginda berharap agar penjelasan ini dapat difahami oleh semua orang termasuklah netizen dan followers baginda.

“Saya harap semua faham dan terima penjelasan saya… mungkin orang muda tidak tahu, tapi kalau tanya orang tua dia tidak salah!Cuma saya nak tahu, tetel tu dari bahagian mana… is it the belly?”

Baginda Permaisuri Agong juga sempat memuat naik menerusi entri berikutnya dengan berkongsi bahagian daging lembu yang dipanggil daging harimau menangis.

” pokok nya yg saya nak jelaskan, memang ada bahagian lembu yg di panggil harimau menangis …… saya ingat sama dgn daging tetel… kalau sy salah , minta maaf …. “ tulis baginda.

Sumber : XTRA

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending