Gadis Ini Buat AksiTerjun Dari Kereta Dalam Keadaan Bergerak, Sekali Bila Disiasat Ini Puncanya - Rentas Asia
Connect with us

Semasa

Gadis Ini Buat AksiTerjun Dari Kereta Dalam Keadaan Bergerak, Sekali Bila Disiasat Ini Puncanya

Published

on

PETALING JAYA – Seorang gadis nekad terjun daripada sebuah kereta selepas did.akwa bertengkar dengan kekasihnya juga dipercayai merupakan individu yang memandu kenderaan tersebut.

Menerusi perkongsian video kejadian oleh Mat Jie di laman media sosialnya, dia nyaris melang.gar wanita itu selepas dia bertindak keluar daripada Perodua Myvi yang ketika itu sedang dipandu di jalan utama.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di Seksyen 7, Shah Alam, Selangor berdekatan Universiti Selangor.

Ketika keja.dian, kereta jenis Perodua Myvi tersebut kelihatan memperlahankan kenderaan dengan memberikan lampu isyarat kecemasan sebelum wanita itu bertindak terjun keluar.

Susulan daripada perkongsian itu, rata-rata pengguna media sosial berasa b.imbang ke atas keja.dian yang berlaku pada wanita tersebut dan ada juga yang turut berasa s.impati.

“Perempuan ini masa itu dia tak fikir apa dah ini, mungkin dia mel.uat tengok lelaki itu, nak t.umbuk dan t.endang lelaki itu dia tak kuat jadi dia pun binasakan diri sendiri,” kata Amy Wan.

“Kita tak boleh h.ukum mereka sebab kita tak tahu apa k.es mereka, saya doakan yang si perempuan itu bersabar selesai cara baik-baik kalau rasa dah tak boleh baik putus sahaja cara elok,” ujar Faridah Abdullah Nurizda.

“Semoga perempuan itu baik-baik sahaja, apa yang jadi dalam kereta itu kita tak tahu tapi kalau lelaki itu naik tangan tinggalkan sahaja orang macam itu,” jelas Amira Hazman.

Sehingga kini, perkongsian video tersebut meraih lebih 4,800 tontonan dan 1,400 reaksi di akaun Facebook miliknya.

Lagi Reaksi Orang Ramai
Terkejut dgn budak perempuan terjun kuar pintu kereta tapi dlm masa yg sama gelak juga dgr perbualan perakam.Tapi masalahnya kita cakap ni pun dengor..klako ayat ni.

Merajuk xleh benda la ni, klu moto lalu xpasal2 kena lang.gar tu.

Pompuan tu tgah tido..pastu laki tu nak begurau agaknye.. yang yang, roblok yang…bangun2 surat takde ni. maybe sb tekejut sgt, pompuan tu terus tejun kete. T.akut takde surat restas desa kata nye. Padahal da fasa 3.mungkin la mungkin.


Kau nak gdoh ke mrajuk ke,gasak lah,tpi cuba pkir guna kpla otak kejap Buatnye ade moto ngam2 lalu tu,tak ke trbalik..dah mti laki ,bpak,anak org.

Selalunya gunung yang tinggi sanggup ku daki lautan api sanggup ku renang tak pernah plak dengar kereta berjalan terjun keluar.

Kredit : Kosmo

Kredit Artikel: Kecoh Ape

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Semasa

PDRM Ddah Sebab Satu Keluarga Diarah Ptah Balik Masa DiTahan Dekat SJR

Published

on

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengingatkan semua rakyat Keluarga Malaysia supaya terus mengamalkan norma baharu dalam setiap langkah dan perjalanan mereka.

Menerusi catatan di laman Facebook rasminya, beliau berkata ini kerana p.andemik C0VID 19 masih berada di sekitar kita.

“Ramai yang nak balik kampung berjumpa ibu bapa dan keluarga. Di radio tempatan juga ada yang mendendangkan lagu Balik Kampung tanda kegembiraan warga Keluarga Malaysia untuk pulang ke kampung halaman.

“Bagi mereka yang lengkap dua dos v.aksin, dibenarkan merentas negeri namun sentiasalah menjaga p.rosedur o.perasi standard (SOP) dan kes.elamatan diri, keluarga dan masyarakat kita,” katanya.

Perdana Menteri pada sidang media khas hari ini berkata kerajaan bersetuju membenarkan individu yang sudah lengkap v.aksinasi C0VID 19 melakukan pergerakan rentas negeri tanpa perlu mendapatkan kebenaran polis bermula esok.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat berikutan kadar v.aksinasi lengkap populasi dewasa di bawah Program Imunisasi C0VID 19 Kebangsaan (PICK) telah mencapai 90 peratus.

Diarah Patah Balik

Kemasukan kenderaan dari Lembah Klang, Pantai Timur, Selatan dan Utara tanah air ke negeri ini didapati meningkat sebanyak 20 peratus, hari ini.

Ketua Polis Kelantan Datuk Shafien Mamat berkata, kenderaan terbabit dikesan masuk melalui tiga daerah iaitu Gua Musang, Jeli dan Pasir Puteh.

Katanya, peningkatan kenderaan pada hari pertama rentas negeri dibenarkan berikutan ramai perantau mula balik berikutan sudah lama tidak pulang ke kampung.

“Mereka ini masuk menerusi empat sekatan jalan raya (SJR) yang masih lagi dibuka iaitu dua di Gua Musang dan masing-masing satu di Jeli serta Pasir Puteh.

“Hasil pemeriksaan pegawai dan anggota SJR, individu yang pulang ke kampung ini, kita dapati mereka lengkap dua dos v.aksin seperti yang ditetapkan oleh kerajaan.

“Namun, SJR Bukit Yong di Pasir Puteh mengesan satu k.es tidak lengkap v.aksinasi dan mahu pulang ke Kelantan, tetapi diarahkan berpatah balik ke tempat asal,” katanya ketika ditemui selepas membuat lawatan di SJR Bukit Yong, di sini.

Shafien berkata, anggota polis akan membuat pemeriksaan rambang bagi memastikan tiada cubaan individu tidak lengkap dos v.aksin untuk pulang ke kampung.

“Pihak kita mengesan ramai orang Kelantan dari luar masuk ke negeri ini, berbanding yang mahu keluar Kelantan. Ini menunjukkan orang yang ada di dalam Kelantan masih tidak mahu keluar dari negeri kemungkinan kerana k.es C0vid 19 masih lagi tinggi.

“Kita nasihatkan kepada semua supaya patuh kepada prosedur o.perasi standard (SOP) bagi mengekang penularan w.abak C0vid 19. Pihak kita tidak mahu a.kibat kelalaian menyebabkan k.es kembali meningkat,” katanya.

Kredit : Astro

Kredit Artikel: Online Malaya

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Borak La Apa Pon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Semasa

OKU dkwa disor0k lima wanita muka hitam, ingat dah selesai. Rupanya 2 makhluk muka hitam ikut sampai rumah

Published

on

REMBAU – Orang kelainan upaya (OKU) yang dipercayai disorok lima makhluk halus berwajah hitam selama 12 jam telah di­pulihkan semangat oleh seorang pengamal perubatan Islam dari Muar, Johor.

Bapa kepada Mohd. Fashah, 35, Samat Ramu, 63 berkata, ketika proses perubatan itu, anak­nya dikatakan masih bersama dua makhluk halus yang masih berdamping dengan anaknya itu.

“Mohd. Fashah ketika dijum­pai masih diganggu dua makhluk itu sehingga ke rumah sebelum pengamal perubatan itu menghalaunya,” jelasnya ketika ditemui Kosmo! Ahad semalam.

Kosmo! sebelum ini melaporkan Mohd. Fashah ditemui dalam keadaan lemah dan kecut dalamsebuah kolam terbiar akibat di­sorok makhluk halus.

Penduduk Kampung Sungai Raden, Lubuk China di sini mendakwa kampung itu sering berlaku kejadian orang hilang secara misteri dan dikembalikan dalam keadaan lemah kerana dipercayai menjadi ‘laluan keramat alam ghaib’.

Kata Samat, pengamal perubatan itu memberi gambaran makhluk halus yang menyorok anaknya serupa seperti yang digambarkan anaknya tetapi lima berwajah hitam itu mengikat rambut.

“Malah, pengamal perubatan Islam itu turut menyatakan sudah menghantar dua makhluk halus yang masih mengikut anaknya itu ke rimbunan pokok sawit liar berdekatan kolam tempat anak saya dijumpai,” ujarnya.

Ujarnya, dia kini lega kerana dua makhluk halus yang mengekori anaknya hingga ke rumah telah dihalau dan berharap kejadian seumpama itu tidak berulang lagi.

Samat menunjukkan tempat rimbunan pokok sawit liar tempat dua makhluk halus dihalau selepas mengekori anaknya hingga ke rumah di Kampung Sungai Raden, Lubok China, Rembau semalam.

“Anak saya beritahu lima wanita berwajah hitam dan berambut panjang telah me­ngangkatnya dari katil ketika dia sedang tidur di dalam bilik rumah sebelum disorok di sebuah kolam terbiar di kawasan semak.” Itu cerita Samat Ramu, 63, mengenai misteri yang me­nimpa anaknya, Mohd. Fashah Samat, 35, yang dipercayai disorok makhluk halus selama kira-kira 12 jam di Kampung Sungai Raden, Lubok China di sini, Sabtu lalu.

Kredit Artikel: Kecoh Ape

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Semasa

Ikut Saluran Undng-Undng Antarabangsa, PDRM Update Proses Ekstradisi NurSajat

Published

on

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Datuk Seri Abd Jalil Hassan mengesahkan sudah menghantar permohonan untuk mengekstradisi usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali Nur Sajat yang ditahan di Thailand, 8 September lalu.

Abd Jalil Hassan berkata, permohonan itu sudah dihantar kepada pihak berkuasa Thailand dan pihak negara ketiga yang menjadi lokasi tujuan Sajat seterusnya selepas Bangkok.

“Proses permohonan untuk mengekstradisi Sajat sudah disiapkan dan sudah dihantar kepada pihak berkuasa Thailand dan negara ketiga iaitu Australia.

“Pada masa ini kita sedang menunggu keputusan selanjutnya dari pihak berkuasa Thailand dan negara ketiga sebelum proses membawa balik Sajat dilakukan,” katanya.

Tambah beliau lagi, sekiranya tiada masalah, proses membawa pulang Sajat akan dilaksanakan mengikut saluran undang-undang antarabangsa.

“Polis akan meneruskan proses membawa pulang Sajat kerana Malaysia dan Thailand terikat dengan triti yang membolehkan proses untuk membawa pulang orang yang dikehendaki atau penjenayah buruan dilaksanakan.

“Permohonan ini akan dibuat dalam tempoh masa terdekat namun bergantung kepada negara berkenaan sama ada akan memenuhi permintaan kita atau tidak,” katanya seperti dilaporkan Harian Metro.

Media sebelum ini melaporkan Nur Sajat ditahan pihak imigresen Thailand pada 8 September lalu hasil maklumat pihak berkuasa Malaysia.

Pada 9 September lalu atas kesalahan memasuki Thailand secara tidak sah, Nur Sajat didakwa di mahkamah namun usahawan kosmetik itu dibebaskan pada 10 September dengan jaminan AS$2,000 (RM8,343) yang dibuat seorang warga tempatan.

Nur Sajat turut diarahkan melaporkan diri ke Ibu Pejabat Imigresen Thailand setiap 14 hari dan ketika ditahan.

Dia yang kini sudah menjadi pemegang kad pelarian UNHCR mendakwa mahu berpindah ke Australia selepas diburu pihak berkuasa Malaysia dan diugut bunuh kerana umum keluar daripada Islam.

Kredit Artikel: Kecoh Ape

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending