Jadi isteri tak sampai 24 jam, Fatin akhirnya pergi jua.. - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Jadi isteri tak sampai 24 jam, Fatin akhirnya pergi jua..

Published

on

Benar kata pepatah, ‘Langit tak selalunya cerah’ mungkin boleh dikaitkan dengan situasi ini. Kisah perkahwinan singkat ini benar-benar meruntun jiwa rakyat Malaysia.

allahy4rh4mah Fatin Nursyahirah Yusuf selamat dikebvmikan selepas tidak sampai 24 jam bergelar isteri kepada Mohamad Saiful Azzam Mohmed.

Anak keempat dari lima beradik itu disahkan menghidap k4ns3r tisu tahap empat pada bulan Ramadan, tahun lalu.

Menurut abang kepada arw4h, pemergian adik tercinta ternyata men1ngg4lkan kesan paling mendalam terhadap mereka sekeluarga.

“Selama ini saya tidak ambil kisah sangat pasal k4ns3r, tapi apabila ia kena kepada adik saya sendiri, ia memang sesuatu yang merentap hati dan jiwa kami sekeluarga,” kata Shukur Yusuf.

Shukur memberitahu kesihatan Fatin mula merosot sejak tahun lalu namun majlis pertunangan tetap diteruskan pada 17 Jun lalu.

Kes4kitan tidak menghalang cinta mereka, kedua belah keluarga setuju mempercepatkan pernikahan mereka dan ia juga dipersetujui adik saya sendiri sebelum mereka dinikahkan pada 4 Ogos lalu.

Pernikahan mereka berjalan serba ringkas, hanya dihadiri ahli keluarga terdekat, tiada baju pengantin, malah ketika Azzam melafazkan akad nikah, Fatin Nursyahirah hanya mampu terbaring di atas katil, sebelum dia dimasukkan ke h0sp1tal Jitra petang itu untuk menjalani raw4tan akibat ses4k nafas.

Bagaimanapun, dalam tempoh tidak sampai 24 jam selepas pernikahannya, Fatin Nursyahiraq menghembvskan nafas terakhirnya pada 5.20 pagi, Sabtu lalu di h0sp1tal Jitra, di sisi suaminya, ayah dan ibunya serta Shukur sendiri.

Kisah menyayat hati dikongsikan Shukur mengenai perjalanan hidup Fatin Nursyahirah selepas disahkan menghidap k4ns3r yang tular di media sosial Facebook miliknya.

“Saya terharu dengan kesungguhan Azzam serta keluarga Azzam sendiri yang tidak pernah jemu-jemu datang melawat, memberikan sokongan malah turut mencari ikhtiar bagi menyembuhkan peny4kit yang dihidap adiknya itu.

“ Sekiranya arw4h adik saya pernah mengguris perasaan sesiapa di sini, saya memohon maaf dan doa agar r0h beliau dicucuri rahmat Allah SWT,” akhirinya.

Sumber : wowberita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

FB Pejabat Kesihatan Muat Naik Status Yang Biadap Tapi Dah Delete. Mujur Netizan Sempat Screenshot

Published

on

Paparan ayat yang dimuat naik pengendali laman Facebook rasmi Pejabat Kesihatan Daerah Kerian hari ini mengundang kecaman warga maya yang disifatkan biadab.

Mereka juga melontarkan pelbagai soalan selain ada yang membuat persepsi kemungkinan petugas barisan hadapan di daerah ini makin penat dalam menghadapi pandemik Covid-19.

Berbagai pandangan bersifat peribadi dilontarkan warga maya pada ruangan komen dan kebanyakannya menganggap paparan itu tidak sepatutnya ditulis.

Kalau nasib baik,sembuh…nasib tak baik,m4ti.. setel masalah.

Aswad Rafaai memberi komen dengan meletakkan tanda pagar Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) agar menegur pengendali halaman itu.

“Kementerian Kesihatan Malaysia tolong pantau anak buah ni…mungkin tertekan perasaan dah sampai tak boleh berfikir relevan (sebaiknya),tolong bagi booster cepat pada admin ni,” luahnya

Pemilik Fb Ajmi AJ pula menyifatkan hantaran itu tidak sepatutnya ditulis sedemikian oleh kakitangan kerajaan.

“Saya rasa ini adalah posting yang tidak sepatutnya dilakukan. Kakitangan kerajaan adalah bekerja dan berkhidmat untuk masyarakat dan rakyat,” ujarnya.

Terdapat juga dalam kalangan pengguna media sosial yang melontarkan perkataan kesat serta mencemuh disebabkan hantaran tersebut dan terdapat juga yang membuat sindiran tajam.

“Kalau nak settle masaalah, bagi dekat ICU tu semua mati laaa…nyawa pun mainan sekarang, sekarang pun kematian makin meningkat…settle habis masaalah, KKM pun tenang boleh cuti takde penat,” ujar Nurul Atikah.

Pihak Pejabat Kesihatan Daerah Kerian ingin memohon maaf. Pihak kami sedang menyiasat dan akan mengambil tindakan sewajarnya.

Sumber : Kosmo Online / FB Pejabat Kesihatan Daerah Kerian

Kredit Artikel: Kecoh Ape

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Caprlce Akhrnya Dedh Misl Sebenar Lepas Ramai Pers0alkn Vldeo PadangPaslr Beliau

Published

on

Menerusi Telegram miliknya, Caprice memberitahu bahawa dia akan pulang ke Malaysia setelah hampir dua bulan setengah berada di sana.

Perkongsian terbaru di IG story menunjukkan dia telah pun menaiki penerbangan pulang ke Malaysia sebentar tadi. Salam Malaysia! Alhamdulillah setelah dua bulan setengah, mungkin pengembaraan yang paling g.ila sejauh ini, akhirnya saya akan pulang ke Malaysia.

Dalam pada itu, Caprice turut meminta maaf atas kelewatannya kerana dia memerlukan sedikit masa untuk menyelesaikan perkara dalam misinya.

InsyaAllah selepas Caprice sampai Malaysia, Caprice akan k.uarantine 10 hari sebelum menguruskan tempahan barangan serta meneruskan perniagaan yang dah lama tertangguh.

Penyanyi Kau Hade dan Xde Hal Bro itu berkongsi khabar berkenaan menerusi saluran Telegram miliknya, MudaUmmah: Welcome To Caprice’s Personal Telegram, tengah malam tadi.

Dalam perkongsian sama Caprice memaklumkan, segala urusan berkaitan perniagaan akan dijalankan selepas dia mematuhi prosedur o.perasi standard (SOP) k.uarantin kendiri.

“Hoodies K.oyak Ke Bro Edisi Terhad hampir siap, m.alangnya saya sekarang urus seorang diri sebab kakitangan lama yang mengambil pesanan dan penghantaran tidak lagi dengan saya,” ujarnya.

Meninjau akaun Instagramnya, Caprice ada memuat naik membeli barangan oleh-oleh untuk khas buat peminat dan pengikutnya.

Keluarkan lagu di Mesir

Setelah hampir tiga bulan berada di Mesir, penyanyi rap terkenal, Caprice dikatakan bakal mengeluarkan sebuah lagu yang dihasiklkan di sana sebelum berangkat pulang ke Malaysia pada hari ini.

Difahamkan penyanyi berusia 33 tahun itu ada mengeluarkan sebuah lagu berjudul ‘T.iger of AlQ.uds’. Lagu tersebut berkisarkan mengenai j.ihadnya yang hendak ke P.alestine.

Dalam masa yang sama, Caprice turut memuat naik instastory yang memaparkan beberapa adegan dalam muzik video barunya itu.

Beberapa adegan di padang pasir sambil memegang bendara P.alestine dapat disaksikan menerusi muzik video itu.

Perkongsian tersebut bagaimanapun menerima ke.caman pengguna media sosial yang mendakwa ianya bertentangan dengan tujuan asal penyanyi itu yang mahu membantu penduduk P.alestin.

Caprice Beritahu Misi

Kredit: OB/IG

Kredit Artikel: Info Terkini

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Lama menghilang, Sajat pernah kata dia ada di Danga Bay ketika ‘live’, sekali Ketua Polis Johor bagi ayat padu

Published

on

PETALING JAYA – Usahawan kontroversi, sedih dengan pemb.uli siber yang mengatanya dengan ayat dan perkataan yang tidak elok kerana semua itu sudah boleh difahami oleh dua anak kembarnya.

Kata beliau, anak kembarnya itu kini berusia enam tahun sudah boleh membaca dan pernah melihat di media sosial perkataan yang tidak elok yang dilemparkan kepadanya selama ini.

“Anak saya tahun depan darjah 1, mereka sudah pandai membaca, pernah tanya saya apa maksud perkataan itu dan ini, saya sedih, tidak mahu mereka dibu.li seperti saya ketika kecil,” ujarnya ketika Live di Instagramnya.

Beliau yang beberapa kali mengesat air matanya ketika bercerita mengenai anak kembarnya itu, tidak mahu perkara yang dilaluinya ketika kecil berlaku kepada kedua-dua anak yang dijaganya itu.

“Saya penjaga mereka sekarang, saya sayang mereka, apabila ada orang tulis, mak kau begitu, mak kau begini dan mereka tanya saya balik, saya jadi sedih, tidak mahu mereka t.rauma dengan dunia media sosial,” ujarnya.

Tambahnya, disebabkan itu dia mengambil keputusan untuk tidak mend.edahkan lagi kedua-dua anaknya itu di media sosial lagi dan biarlah kedua-duanya hidup seperti orang lain.

“Saya mahu beri didikan yang terbaik kepada mereka tanpa meminta b.alasan, sebagai penjaganya, saya akan melindungi mereka agar tidak trauma dengan dunia media sosial dan dapat hidup macam kanak-kanak biasa,” ujarnya.

Reaksi Dari Ketua Polis Johor

Polis Johor akan membuat siasatan berikutan d.akwaan usahawan k.ontroversi, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman bahawa dia ber­ada di Danga Bay di sini.

Ini susulan dia mendedahkan dirinya berada di daerah ini ketika melakukan penstriman secara langsung di Instagram miliknya malam kelmarin.

Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay mendakwa ushawan tersebut dilihat sengaja ­mengundang kontroversi.

“Saya semak dulu, kadang-kadang dia saja nak jolok (cabar),” katanya ringkas ketika dihubungi di sini semalam.

Terdahulu, usahawan tersebut membe­ritahu secara terbuka bahawa dirinya berada di Johor selama ini.

Katanya, melalui live di Instagram miliknya malam kelmarin bahawa dia tidak keluar dari negara sebaliknya berada di Danga Bay, Johor sahaja.

“Mana ada saya kat luar negara, saya ada di Johor saja, Da­nga Bay, saya tidak tahu hendak cakap macam mana lagi, saya ada di Malaysia, tidak ke mana-mana,” jelasnya.

Beliau menjawab pertanyaan pengikutnya yang bertanya lokasi tempatnya bersembunyi selama ini.

Pada 23 Februari lalu, usahawan k.osmetik itu dikenakan w.aran t.angkap oleh M.ahkamah Tinggi Syariah Shah Alam kerana tidak hadir sebutan semula.

Pada 26 April lalu dilaporkan usahawan itu berkemungkinan berada di luar negara selepas mengetahui Polis Selangor ­bekerjasama dengan Jabatan Agama Islam Selangor untuk mengesannya.

Sumber: Kosmo

Kredit Artikel: News All MHI

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending