Kec0h bila Shuk lengkap berbaju pengantin, minta izin dgn isteri nak kahwin di ‘live’ IG - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Kec0h bila Shuk lengkap berbaju pengantin, minta izin dgn isteri nak kahwin di ‘live’ IG

Published

on

Pengacara dan juga pelawak k0ntroversi, Shuk Sahar membuat kejvtan dengan muncul secara langsung bersama isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah di Instagram, sebentar tadi.

Shuk yang ketika itu lengkap berpakaian pengantin telah meminta izin kepada isterinya untuk berkahwin.

Suasana tiba-tiba menjadi pan1k dan masing-masing yang berada bersama Sera seakan terkejvt dengan permintaan pelawak tersebut.

Video rak4man perbualan Shuk dan isterinya itu kemudian dik0ngsikan semula di Instagram KariPop.

Dalam video tersebut, Shuk menjelaskan tujuan dia berpakaian pengantin adalah untuk pulang ke rumah dan bertemu isterinya.

Mereka sebenarnya sedang mengadakan gimik untuk produk yang ingin dipromosikan kepada para peminat yang menonton live IG mereka.

Walau bagaimanapun, setakat ini belum ada sebarang penjel4san daripada pasangan suami isteri itu sama ada t1ndakan mereka melakukan gimik tersebut mempunyai hvbungan dengan masalah rumah tangga mereka sebelum ini.

Berikut rakaman penuh detik-detik Shuk minta izin isteri untuk berkahwin

Semoga rumah tangga Shuk dan isteri kembali jernih dan masing-masing dapat melayari kebahagian bersama hingga ke jannah.

Shuk Tampil Bersuara Pertahan Isteri

Pelawak Shuk Sahar memohon wargamaya menghentikan kec4man terhadap isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Sera hanya kerana dia membuat review berbayar di laman sosial Instagram.

Shuk mengakui walaupun Sera membuat review berbayar ketika kontr0versi rumah tangga mereka sedang hangat diperkatakan, namun apa yang berlaku adalah mas4lah perib4di dan tidak sepatutnya dicampur adukkan dengan pekerjaan dilakukan isteri.

“Mas4lah rumah tangga dan kerja tidak sepatutnya dicampur adukkan. Isteri saya ada hak untuk meneruskan kerja-kerja yang dilakukan.

“Wargamaya tidak sepatutnya meny4lahkan isteri saya kerana dia bekerja. Dia menjalankan amanah dan tanggung jawab diberikan untuk semua paid review tersebut.

“Saya mer4yu agar berhenti cakap dan menu-duh isteri saya bukan-bukan,” katanya.

Bagaimanapun Shuk ketika dihubungi Gempak enggan mengulas lanjut mengenai kontr0versi melibatkan dirinya dan Sera termasuk status terkini mereka, suami isteri.

“Kalau boleh saya tidak mahu lagi bercakap tentang perkara yang sudah lepas. Saya hanya pandang ke hadapan dan fokus dengan rumah tangga, isteri dan anak-anak kami.

“Status terkini kami, hanya ucapan terima kasih mampu saya ucapkan di atas doa-doa kalian yang mahu melihat rumah tangga kami kembali pulih.

“Kepada yang meng3ji dan menghi-na saya juga…Terima kasih buat kalian,” katanya p0sitif.

Terdahulu, Shuk telah memuat naik sepotong video bertemu anak-anaknyaNur Qurratu Ain, 4, dan Nur Assyifatu Aimi, berusia setahun untuk melepas rindu.

Menerusi hantaran tersebut Shuk mengucapkan rasa syukur kerana dapat berjumpa anak-anak dan mengakui sangat merindui keluarganya.

“Harini dapat jumpa anak-anak sekali lagi guys..Nanti lepas PKP kita pergi jalan-jalan tau..Sekarang ni tak dapat nak jalan-jalan sebab PKP.

“Sebenarnya rindu sangat kat keluarga dan anak-anak saya ni. Bila dapat jumpa macam ni pun dah ok sebenarnya..Harap korang dapat doakan kebahagian kami dan semoga semuanya kekal sampai ke syurga,” tulisnya.

“SETINGGI MANA PUN KITA TERBANG, KELUARGA AKAN SENTIASA MENJADI TEMPAT UNTUK KITA PULANG”

“Siapa kita untuk menjadi yang terlalu sempurna, Tapi tak salah kalau kita mencuba untuk keluarga dan kebahagiaan semula” tulis Shuk lagi di status IG beliau berserta dengan gambar keluarga

Video durasi 1.35 saat itu menyaksikan Shuk melayan dua puterinya, Nur Qurratu Ain yang berusia empat tahun dan Nur Assyifatu Aimi, 12 bulan, yang dikatakan sudah lama tidak ditemui.

Sebelum ini, tular dalam media sosial mengenai kemelut rumah tangga Shuk apabila Rossalennah membuat pendedahan berani mengenai kecur4ngan suaminya.

Melalui beberapa hantaran yang dimuat naik di Instagram, Rossalennah mendedahkan Shuk masih cur4ng bersama wanita lain di belakangnya.

Rossalennah juga mendakwa suaminya itu masih menj4alinkan hubu-ngan dengan wanita sama yang pernah dikaitkan dengan Shuk sebelum ini.

Berikutan masalah peribadinya itu, pengurusan stesen radio Hot FM menggantung perkhidmatan Shuk sebagai penyampai, serta-merta mulai Isnin lalu.

Sumber: Cempedak Cheese, Instagram thekaripop

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba cadang tempoh kuarantin 3 hari bagi menteri, sekali kena sound dgn pakar

Published

on

Pakar peny4kit berj4ngkit Dr Adeeba Kamarulzaman membantah cadangan Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba agar tempoh kuarantin selama tiga hari bagi menteri mungkin diperluas kepada ahli perniagaan atau orang awam di masa hadapan.

“Saya sama sekali tidak menganggap ini idea yang baik. Lebih baik tak ada kuar4ntin langsung,” kata Adeeba, yang merupakan anggota pasukan petugas penceg4han C0vid-19 Selangor (STFC).

Adham berkata penetapan kuarantin selama tiga hari, yang ketika ini hanya dikuatkuasa di kalangan menteri, mungkin akan diperluas bagi membuka sektor ekonomi.

Adeeba bagaimanapun berkata orang ramai memahami keperluan untuk membuka semula ekonomi tetapi perkara itu hanya boleh dicapai dengan menangani wabak tersebut terlebih dahulu.

“Peraturan (kuarantin) 10 hari ada sebab. Ini berdasarkan pada apa yang kita ketahui sekarang tentang virus, tempoh risiko penularan, bagaimana penyakit ini muncul.

“Seterusnya, ada kebimbangan seluruh dunia mengenai pengembangan varian dan apa kesannya terhadap vaksin semasa.

“Oleh itu, pembukaan sempadan secara sembarangan juga bukanlah idea yang baik. Memilih ekonomi berbanding kesihatan atau sebaliknya adalah dikotomi pal. su,” katanya di Twitter.

Dia juga meminta agar kerajaan membuat keputusan berdasarkan penemuan Sains.

Beberapa ahli parlimen semalam menuntut agar kerajaan menjelaskan keputusan untuk membenarkan menteri dikuar4ntin hanya selama tiga hari.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjelaskan tempoh inkubasi C0vid-19 adalah antara dua hingga 10 hari.

Malaysia akan menerima bekalan v4ksin C0vid-19 pertama pada akhir bulan ini dan proses v4ksinasi akan bermula pada bulan Mac.

Terdapat kebimbangan bahawa beberapa v4ksin mungkin tidak berkesan terhadap varian baru C0vid-19 yang sudah bermut4si.

Afrika Selatan minggu ini menghentikan program vaksinasi AstraZeneca setelah data menunjukkan ia memberikan perlindungan minimum terhadap varian baru vir. us berkenaan.

Pihak berkuasa Afrika Selatan kemudian berkata mereka akan memulakan proses v4ksinasi secara bertahap untuk memerhatikan keputusan awal

Kementerian Kesihatan cadang teruskan sekatan rentas negeri, daerah

Kementerian Kesihatan mencadangkan larangan rentas negeri dan daerah dikekalkan susulan kejayaannya menurunkan jumlah kes dan kadar kebolehj4ngkitan C0vid-19.

“Hari ini cuma 10 hari bulan, (perintah kawalan pergerakan) masih berbaki 18 hari.

“Kita mohon rentas negeri dan daerah dikekalkan macam sekarang.

“Keupayaan untuk kita landaikan keluk Covid-19 ini penting diteruskan,” katan Menteri Kesihatan Adham Baba dalam sidang media hari ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Selepas CEO KWSP Bertukar, Hari Ini Keluar Satu Berita Gembira Untuk i-Sinar Kategori 2

Published

on

Kuala Lumpur: Kementerian Kewangan dijangka mengumumkan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat Isnin depan, menurut sumber yang rapat dengan perb.incangan tersebut.

Tambah sumber Astro AWANI itu, perbincangan masih dijalankan bagi mencari jalan untuk Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyediakan peruntukan bagi pengeluaran tanpa syarat.

“MoF (Kementerian Kewangan) nyatakan vet0 untuk menyokong pelaksanaan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat. KWSP sedang berb.incang tentang jumlah sebenar pengeluaran i-Sinar tanpa syarat.

“Perkiraan awal mendapati, KWSP jangkakan memerlukan RM 108 bili0n berbanding RM 55 bili0n jika i-Sinar bersyarat,” kata sumber itu lagi.

Sumber berkenaan turut memaklumkan, mesyuarat KWSP kini tertumpu kepada st.ruktur pembayaran termasuk sekiranya ia dibayar secara bersekali.

“Jika dibuat bayaran sekali, KWSP perlu menarik beberapa pelaburan di luar negara untuk meny0kong pr0ses pembayaran itu,” kata sumber tersebut.

Astro AWANI dimaklumkan, KWSP juga sedang meneliti pelaburan yang boleh dit.arik kembali bagi menjayakan i-Sinar.

Sementara itu, sumber yang sama mena.fikan dak.waan kononnya pertukaran Ketua Pegawai Eksekutif KWSP adalah disebabkan tidak selari dengan hasrat MoF.

Astro AWANI sedang menghubungi Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz untuk mendapatkan pengesahan.

Sumber : AstroAwani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Ini Amar4n Kepada Netizen Sekiranya Ini Makan Di Kedai. Premis Juga Akan Dikenakan Tind4kan Juga

Published

on

KUANTAN: Polis memberi amar4n kepada pelanggan di restoran, kedai makan dan gerai supaya tidak bertindak mencantumkan meja ketika berada di premis berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali, berkata, tindakan mencantumkan meja melebihi dua orang seperti yang ditetapkan boleh dikompaun kerana melangg4r Prosedur Operasi Standard (SOP) ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sehubungan itu, katanya, pelanggan yang berada di premis makanan diminta mematuhi SOP yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) iaitu dua pelanggan setiap satu meja.

“Saya beri amar4n bahawa polis akan bertindak tegas dengan mengeluarkan kompaun sekiranya didapati ada pelanggan yang mencantumkan meja. Patuhi SOP termasuk mengisi maklumat dan melakukan pemeriksaan suhu badan sebaik memasuki premis,” katanya hari ini selepas mengadakan Operasi Bersepadu Perdana yang memberi tumpuan pencegahan jenayah dan pematuhan SOP di sekitar bandar ini.

Mengulas operasi berkenaan, beliau berkata, pihaknya mempertingkatkan pemantauan sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang memberi tumpuan kepada membanteras jenay4h di bank dan kedai emas.

“Ini kerana dua premis berkenaan menjadi sasaran penjenayah. Sebanyak 15 pasukan unit kereta peronda (MPV) ditugaskan melakukan pemantauan SOP di daerah ini secara berkala,” katanya.

sumber berita harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending