“Aku gagal dalam perkahwinan, tapi pasti menang menjadi bapa terbaik”, Sharnaaz Ahmad gembira dapat bermalam dengan Jebat - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

“Aku gagal dalam perkahwinan, tapi pasti menang menjadi bapa terbaik”, Sharnaaz Ahmad gembira dapat bermalam dengan Jebat

Published

on

WALAUPUN rumah tangga yang dibina musnah di tengah jalan, namun pelakon Sharnaaz Ahmad masih mengekalkan hubungan baik dengan bekas isteri, Noor Nabila Mohd Noor demi anak tunggal mereka, Jebat Jayden.

Kata Sharnaaz, 36, dia sangat bersyukur apabila berpeluang meluangkan masa dengan Jebat yang kini berada di bawah jagaan bekas isterinya.

“Tak semua mendapat kebahagiaan berumah tangga, tapi yang pasti jika dikurniakan zuriat, itu satu jenis nikmat Allah bagi pada kita.

Saya gagal dalam perkahwinan, tapi saya pasti menang menjadi seorang bapa yang terbaik untuk Jebat.

“Apabila saya dapat luangkan masa dengan Jebat macam ini, ini adalah sesuatu yang sangat istimewa bagi saya,” katanya.

Menurut Sharnaaz, sejak bercerai pada Julai tahun lalu, ini merupakan kali kedua Jebat bermalam di rumahnya.

“Ini merupakan kali kedua Jebat duduk dengan saya. Aku gagal dalam perkahwinan, tapi saya pasti menang menjadi seorang bapa yang terbaik untuk Jebat.

“Saya sayang Jebat sampai hujung nyawa,” luah pelakon filem Juvana itu.

Menerusi perkongsian video, Sharnaaz berkata dia juga menyedari anaknya itu sudah mula menunjukkan minat dalam bidang muzik apabila gemar bermain-main dengan gitar.

“Sekarang ni dia tengah explore apa yang ada di rumah saya.

“Rumah saya biasa-biasa sahaja, tak perlu kaya untuk bahagia… itu yang penting.

“Saya pun baharu sahaja tahu yang Jebat ni suka gitar,” katanya lagi.

“Kalau nak saya post vlog tu, komen nak jebat sygggg dibawah okay guys,” katanya lagi.

Sementara itu, Sharnaaz turut mengumumkan dia bakal menghasilkan sebuah video di YouTube untuk berkongsi telatah comel anaknya bersama para peminat.

Sharnaaz berkahwin dengan Nabila yang juga kakak kepada Neelofa, pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor.

Rumah tangga mereka tidak bertahan lama apabila disahkan bercerai pada 9 Julai tahun lalu.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Jebat Jayden Ahmad yang kini berusia tiga tahun..

Saya akan jadi bapa bertanggungjawab – Sharnaaz Ahmad

“Mungkin saya bukan suami yang baik tetapi saya akan cuba menjadi bapa yang bertanggungjawab.”

Itu luahan pelakon, Sharnaaz Ahmad mengulas perceraiannya dengan ahli perniagaan, Noor Nabila Mohd Noor secara hakam di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan pada 9 Julai lalu.

Kenyataan itu dikeluarkan Sharnaaz dalam video sepanjang 6 minit 46 saat yang dimuat naik aktor itu di Instagram TV (IGTV), kira-kira sejam lalu.

Sharnaaz berkata, biarpun sudah berpisah Nabila yang juga kakak kepada pelakon dan pengacara, Neelofa, hubungan mereka masih baik.

Malah, tambah Sharnaaz, mereka berjanji membesarkan cahaya mata, Jebat Jayden yang bakal mencecah usia dua tahun, bulan depan.

“Memang benar kami sudah pun berpisah secara baik. Alhamdulillah, saya dan Nabila masih berkawan baik, berpisah pun secara baik.

“Kami sudah bermaaf-maafan. Saya tidak berdendam dengannya dan dia tidak ada ada-apa dendam dengan saya.

“Semua ini adalah ketentuan Allah. Kita hanya mampu merancang tetapi Tuhan yang menentukan.

Sharnaaz atau nama penuhnya, Sharnaaz Basir Ahmad, 34, berkata, keutamaan mereka adalah untuk membesarkan dan memberikan yang terbaik kepada Jebat.

“Saya tidak mahu dia rasa kehilangan seorang bapa. Walau sibuk atau sakit macam manapun, saya tetap berjumpa Jebat di rumah Nabila,” katanya.

Sharnaaz berkata, Nabila memberi keizinan kepadanya melawat Jebat pada bila-bila masa tanpa syarat.

“Alhamdulillah, saya dapat pelepasan daripada Nabila untuk berjumpa Jebat pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja. Saya anggap itu perkara yang baik. Justeru tiada sebab untuk saya menjadi bapa yang tidak bertanggungjawab.

“Saya kena ambil kesempatan itu untuk sentiasa berada di sisi Jebat. Insya-Allah, saya akan tetap berada di sisinya sehinggalah saya menutup mata,” ujar pelakon filem Wangi ini.

Melalui penjelasannya itu, Sharnaaz memohon agar tidak diajukan soal mencari pengganti Nabila selepas ini.

Sumber Mstar/bharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba cadang tempoh kuarantin 3 hari bagi menteri, sekali kena sound dgn pakar

Published

on

Pakar peny4kit berj4ngkit Dr Adeeba Kamarulzaman membantah cadangan Menteri Kesihatan, Dr Adham Baba agar tempoh kuarantin selama tiga hari bagi menteri mungkin diperluas kepada ahli perniagaan atau orang awam di masa hadapan.

“Saya sama sekali tidak menganggap ini idea yang baik. Lebih baik tak ada kuar4ntin langsung,” kata Adeeba, yang merupakan anggota pasukan petugas penceg4han C0vid-19 Selangor (STFC).

Adham berkata penetapan kuarantin selama tiga hari, yang ketika ini hanya dikuatkuasa di kalangan menteri, mungkin akan diperluas bagi membuka sektor ekonomi.

Adeeba bagaimanapun berkata orang ramai memahami keperluan untuk membuka semula ekonomi tetapi perkara itu hanya boleh dicapai dengan menangani wabak tersebut terlebih dahulu.

“Peraturan (kuarantin) 10 hari ada sebab. Ini berdasarkan pada apa yang kita ketahui sekarang tentang virus, tempoh risiko penularan, bagaimana penyakit ini muncul.

“Seterusnya, ada kebimbangan seluruh dunia mengenai pengembangan varian dan apa kesannya terhadap vaksin semasa.

“Oleh itu, pembukaan sempadan secara sembarangan juga bukanlah idea yang baik. Memilih ekonomi berbanding kesihatan atau sebaliknya adalah dikotomi pal. su,” katanya di Twitter.

Dia juga meminta agar kerajaan membuat keputusan berdasarkan penemuan Sains.

Beberapa ahli parlimen semalam menuntut agar kerajaan menjelaskan keputusan untuk membenarkan menteri dikuar4ntin hanya selama tiga hari.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjelaskan tempoh inkubasi C0vid-19 adalah antara dua hingga 10 hari.

Malaysia akan menerima bekalan v4ksin C0vid-19 pertama pada akhir bulan ini dan proses v4ksinasi akan bermula pada bulan Mac.

Terdapat kebimbangan bahawa beberapa v4ksin mungkin tidak berkesan terhadap varian baru C0vid-19 yang sudah bermut4si.

Afrika Selatan minggu ini menghentikan program vaksinasi AstraZeneca setelah data menunjukkan ia memberikan perlindungan minimum terhadap varian baru vir. us berkenaan.

Pihak berkuasa Afrika Selatan kemudian berkata mereka akan memulakan proses v4ksinasi secara bertahap untuk memerhatikan keputusan awal

Kementerian Kesihatan cadang teruskan sekatan rentas negeri, daerah

Kementerian Kesihatan mencadangkan larangan rentas negeri dan daerah dikekalkan susulan kejayaannya menurunkan jumlah kes dan kadar kebolehj4ngkitan C0vid-19.

“Hari ini cuma 10 hari bulan, (perintah kawalan pergerakan) masih berbaki 18 hari.

“Kita mohon rentas negeri dan daerah dikekalkan macam sekarang.

“Keupayaan untuk kita landaikan keluk Covid-19 ini penting diteruskan,” katan Menteri Kesihatan Adham Baba dalam sidang media hari ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Selepas CEO KWSP Bertukar, Hari Ini Keluar Satu Berita Gembira Untuk i-Sinar Kategori 2

Published

on

Kuala Lumpur: Kementerian Kewangan dijangka mengumumkan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat Isnin depan, menurut sumber yang rapat dengan perb.incangan tersebut.

Tambah sumber Astro AWANI itu, perbincangan masih dijalankan bagi mencari jalan untuk Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyediakan peruntukan bagi pengeluaran tanpa syarat.

“MoF (Kementerian Kewangan) nyatakan vet0 untuk menyokong pelaksanaan pengeluaran i-Sinar tanpa syarat. KWSP sedang berb.incang tentang jumlah sebenar pengeluaran i-Sinar tanpa syarat.

“Perkiraan awal mendapati, KWSP jangkakan memerlukan RM 108 bili0n berbanding RM 55 bili0n jika i-Sinar bersyarat,” kata sumber itu lagi.

Sumber berkenaan turut memaklumkan, mesyuarat KWSP kini tertumpu kepada st.ruktur pembayaran termasuk sekiranya ia dibayar secara bersekali.

“Jika dibuat bayaran sekali, KWSP perlu menarik beberapa pelaburan di luar negara untuk meny0kong pr0ses pembayaran itu,” kata sumber tersebut.

Astro AWANI dimaklumkan, KWSP juga sedang meneliti pelaburan yang boleh dit.arik kembali bagi menjayakan i-Sinar.

Sementara itu, sumber yang sama mena.fikan dak.waan kononnya pertukaran Ketua Pegawai Eksekutif KWSP adalah disebabkan tidak selari dengan hasrat MoF.

Astro AWANI sedang menghubungi Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz untuk mendapatkan pengesahan.

Sumber : AstroAwani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Ini Amar4n Kepada Netizen Sekiranya Ini Makan Di Kedai. Premis Juga Akan Dikenakan Tind4kan Juga

Published

on

KUANTAN: Polis memberi amar4n kepada pelanggan di restoran, kedai makan dan gerai supaya tidak bertindak mencantumkan meja ketika berada di premis berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohamad Noor Yusof Ali, berkata, tindakan mencantumkan meja melebihi dua orang seperti yang ditetapkan boleh dikompaun kerana melangg4r Prosedur Operasi Standard (SOP) ketika pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Sehubungan itu, katanya, pelanggan yang berada di premis makanan diminta mematuhi SOP yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) iaitu dua pelanggan setiap satu meja.

“Saya beri amar4n bahawa polis akan bertindak tegas dengan mengeluarkan kompaun sekiranya didapati ada pelanggan yang mencantumkan meja. Patuhi SOP termasuk mengisi maklumat dan melakukan pemeriksaan suhu badan sebaik memasuki premis,” katanya hari ini selepas mengadakan Operasi Bersepadu Perdana yang memberi tumpuan pencegahan jenayah dan pematuhan SOP di sekitar bandar ini.

Mengulas operasi berkenaan, beliau berkata, pihaknya mempertingkatkan pemantauan sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang memberi tumpuan kepada membanteras jenay4h di bank dan kedai emas.

“Ini kerana dua premis berkenaan menjadi sasaran penjenayah. Sebanyak 15 pasukan unit kereta peronda (MPV) ditugaskan melakukan pemantauan SOP di daerah ini secara berkala,” katanya.

sumber berita harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending