Zarina Zainuddin Luahkan Sesuatu Yang Ditujukan Khas Kepada Para Suami - Rentas Asia
Connect with us

Uncategorized

Zarina Zainuddin Luahkan Sesuatu Yang Ditujukan Khas Kepada Para Suami

Published

on

Pelakon dan usahawan yang cukup terkenal dengan pulut kuningnya, Zarina Zainuddin meluahkan rasa agar para lelaki, suami dan anak-anak supaya menghargai wanita yang tidak pernah penat melayan karenah mereka.

Luahan itu dikongsikan Zarina dalam satu muat naik di Instagram miliknya tentang wanita dan kerja rumah yang tidak pernah habis.

“Wanita, dapur dan kerja-kerja rumah tak pernah habis sampai putus nyawa baru habis tidak dapat dipisahkan. Kita dah masak, kita kemas, lepas masak kemas lagi, cuci baju, menyapu, mop lantai, bersih toilet, cuci pingan, cuci lagi.

“Tangan tak kering lagi sampai lagi pinggan baru, cuci lagi, kemas peti ais, memasak pagi untuk sarapan, tengahari untuk lunch, petang minum petang, malam makan malam. Anak pulak lauk tengahari malam taknak makan nak suh masak baru,” tulis Zarina.

Tambah Zarina, semua tugasan itu dilakukan sebagai seorang isteri dan ibu, serta tidak pernah putus-putus.

“Kita mak-mak buatkan juga. Lepas tu gosok baju, kemas bilik, petang-petang siram bunga segar sikit mata tu tengok hijau daun-daun.

“Apapun tugas wanita tidak akan pernah habis dan tak mungkin dapat di ambik alih oleh lelaki.

Jadi para lelaki, suami, anak-anak hargailah wanita yang tetap tersenyum dan tak akan pernah penat melayan kerenahmu,” tulis Zarina memohon agar wanita dihargai oleh lelaki di dalam hidup mereka.

Pelakon ‘Bidadari Kiriman Tuhan’ itu mempunyai empat orang cahaya mata lelaki dan dua daripadanya mengidap autisme.

Zarina sering berkongsi video-video bersama mereka dan menjadi contoh kepada segelintir ibu bapa yang mempunyai anak autisme.

Sumber : GEMPAK

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Khabar duka, nelayan hilang semalaman ditemui mennggal dunia jatuhLemas ketika basuh muka

Published

on

SABAK BERNAM – Kehilangan seorang nelayan yang terjatuh ketika mencuci mukanya di Jeti Sungai Nipah, Sungai Besar di sini terungkai apabila mayatnya ditemui malam tadi.

Penolong Pengarah Operasi Bomba Selangor, Hafisham Mohd. Noor berkata, mayat lelaki berusia 38 tahun itu ditemui bomba dan orang awam pukul 11.45 malam.

GAMBAR DI BAWAH SEKALI

“Mayat berkenaan berada pada jarak kira-kira tiga meter dari lokasi mangsa terjatuh.

“Mangsa dipercayai terjatuh di kedalaman dua meter sebelum ditemui di sekitar kawasan tersebut,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jelas beliau, mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Hafisham berkata, operasi mencari dan menyelamat itu melibatkan 16 anggota dan pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sungai Besar, Pasukan Penyelamatan Di Air (PPDA) BBP Shah Alam dan Pelabuhan Klang.

Terdahulu, Kosmo! semalam melaporkan seorang nelayan dikhuatiri lemas selepas dipercayai terjatuh ketika mencuci mukanya di Jeti Sungai Nipah, Sungai Besar, di sini petang semalam.

Sumber Kosmo

Kredit Artikel: Buletin Malaysia

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Uncategorized

Iqbal Dkwa Caprice Minta Untuk Buat Lagu Memang Tak Masuk Akal Siap Suruh Buat Perkara Memalukan Diri

Published

on

HASRAT usahawan Ahmad Iqbal untuk bergelar penyanyi hampir terbantut apabila komposer dan penyanyi rap Caprice meletakkan harga tinggi bagi sebuah lagu ciptaannya.

Malah Iqbal turut menyifatkan penyanyi lagu Takda Hal Bro itu seorang yang berlagak selain meminta dia melakukan perkara yang mengarut dan memalukan diri.

“Caprice ni poyo, syok sendiri… saya minta lagu lain tapi dia nak ikut pendapat dia je. Ada ke patut dia suruh saya nyanyi lagu hip hop lepas tu menari depan orang ramai.

“Saya nak lagu yang strong dan ada standard, bukan lagu yang ala-ala lagu TikTok.

“Caprice kata dia nak harga RM600,000 mengarutkan?” ujarnya kepada mStar.

iqbal 2

Perkongsian Iqbal di Instastory miliknya.

Terdahulu, Iqbal menerusi Instagram memberitahu sudah menghubungi kumpulan Floor88 bagi bekerjasama dalam menghasilkan lagu untuknya.

Iqbal turut berkata, dia meletakkan harapan untuk bekerjasama dengan komposer terkenal seperti Datuk M Nasir yang sudah pasti mencapai standard yang diharapkan.

“Saya dah lock buat lima buah lagu dengan Eric (Floor88). Dia letak harga market dan standard semasa… tak macam orang lain ambil kesempatan dengan saya.

Saya nak lagu yang strong dan ada standard, bukan lagu yang ala-ala lagu TikTok.

“Dia jujur dengan saya dan pernah tolong saya masa dekat Aswara dulu. Saya nak balas jasa baik dia.

“Tapi kalau ikut hati nak lagu daripada komposer yang ada nama macam M. Nasir, baru ada standard,” ujarnya.

Iqbal bakal mengeluarkan single hasil kerjasama dengan Eric Floor88.

Sementara itu bercerita lanjut tentang projek lagu berkenaan, Iqbal berkata dia kini sedang mengikuti kelas vokal sebagai persediaan sebelum memasuki studio.

“Sebenarnya suara saya okay je. Tak perlu menyanyi pakai autotune namun tidak la macam penyanyi hebat. Dulu saya belajar taranum jadi tahu sikit macam mana lontar vokal.

“Sekarang saya ikut kelas dengan seorang guru vokal bernama Afiq untuk lebih bersedia sebelum rakam lagu,” ujarnya.

Terdahulu,

Iqbal tawar RM500,000 cari individu boleh buat lagu

Nama Ahmad Iqbal Zulkefli sekali lagi menjadi bualan orang ramai apabila dia menawarkan sebanyak RM500,000 kepada sesiapa yang boleh menulis lirik dan merakamkan klip muzik video untuk lagunya.

Menerusi perkongsian Iqbal di dalam laman sosial Instagram, pemuda berusia 27 tahun itu dikatakan sedang mencari seseorang yang boleh membuat lagu dengan kadar segera dengan menawarkan kos sebanyak RM500,000.

“Saya mencari sesiapa boleh buat lagu dengan segera dengan kos yang rendah iaitu bajet RM500,000 sahaja,” katanya semalam.

Kata Ahmad Iqbal, ibunya merupakan seorang penulis lirik album nasyid juara kebangsaan dan dia juga pernah dinobatkan sebagai juara nasyid di negeri Kelantan, seterusnya naib juara peringkat Malaysia di radio.

“Satu perkara lagi, jangan samakan saya dengan ‘founder’ lain asalkan ada duit boleh buat lagu. Saya pernah menjadi juara nasyid negeri Kelantan dan naib juara peringkat Malaysia di radio.

“Ibu saya penulis lirik album nasyid kebangsaan, di universiti juga ada subjek khas penulisan lagu, saya akan buktikan saya boleh walaupun sedar diri ini bukan seorang penyanyi profesional. Saya sentiasa percaya kerja keras akan membuahkan hasil,” ujarnya

Iqbal ‘reject’ idea Caprice buat lagu hip hop, pening pilih komposer ikut bajet RM500,000 – “Wakil komposer Indonesia Ifan Seventeen juga ada hubungi saya”

USAHAWAN Ahmad Iqbal Zulkefli terkejut dan tidak menyangka ramai komposer popular dari Malaysia dan Indonesia menyatakan hasrat untuk bekerjasama menghasilkan lagu untuknya.

Menurut Iqbal, 27, dia keliru dan masih belum mengetahui siapakah yang bakal dipilih untuk mencipta lagu berkaitan ‘kisah tak jadi kahwin’ dengan jutawan kosmetik Datuk Seri Vida itu.

“Selepas saya tawar RM500,000 untuk hasilkan lagu untuk saya nyanyi, memang ramai komposer dan penyanyi offer nak buatkan… ada antara mereka yang pernah hasilkan lagu untuk Datuk Siti Nurhaliza dan penyanyi popular lain.

“Tadi saya baru mesej dengan Caprice, dia pun nak buatkan lagu tapi lepas berbincang macam tak sesuai pula sebab dia nak buat lagu macam hiphop atau dangdut… sedangkan saya mahu lagu jiwang tangkap leleh fasal putus cinta.

“Ada juga wakil komposer terkenal dari Indonesia iaitu Ifan Seventeen yang hubungi saya nak buatkan lagu. Sekarang ni saya dah pening, nak pilih siapa sebab semuanya bagus-bagus. Saya kena fikir dulu siapa yang terbaik sebab bukan sikit modal yang nak dikeluarkan,” katanya kepada mStar.

iqbal 3

Iqbal tawar RM500,000 untuk hasilkan lagu pertama.

Pada Isnin, bekas pembantu peribadi Vida ini menawarkan sebanyak RM500,000 kepada sesiapa yang boleh menulis lirik dan merakamkan klip muzik video untuk lagunya dalam kadar segera.

Mahu mencuba bidang nyanyian, Iqbal berkata tujuannya adalah untuk meluahkan perasaan sedihnya dalam lagu agar menjadi kenangan dan sejarah untuk rakyat Malaysia.

Saya yakin netizen pun tak sabar nak dengar suara saya dan mendalami apa yang terbuku dalam hati saya ini!

“Saya nak nyanyi lagu jiwang yang boleh sentuh hati semua rakyat Malaysia… mungkin dengan lagu itu orang akan faham perasaan yang saya sedang lalui sekarang ini.

“Kegagalan untuk berkahwin dengan Datuk Vida akan saya abadikan dalam lagu itu, biarlah satu Malaysia dapat rasa apa yang saya rasa sekarang ini.

iqbal 4

Iqbal mahu nyanyi lagu mengenai kisah cintanya dengan Vida.

“Rasa tak sabar nak cepat-cepat jumpa komposer yang sesuai, saya yakin netizen pun tak sabar nak dengar suara saya dan mendalami apa yang terbuku dalam hati saya ini,” ujarnya.

Nama Iqbal sebelum ini menjadi sebutan apabila kisah cinta dan perkahwinannya dengan Vida menjadi perbualan netizen.

Bagaimanapun, perancangan mereka itu tidak kesampaian apabila dihalang oleh orang sekeliling dan anak-anak.

Sumber Mstar

Kredit Artikel: Hit Media

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Continue Reading

Uncategorized

Jumpa bakal ibu mentua, penampilan gadis ini ditegur warganet

Published

on

Bagi golongan perempuan yang ingin bertemu bakal mentua buat kali pertama, pasti timbul perasaan gement4r apabila memikirkan reaksi balas mereka sebelum melangkah ke fasa seterusnya.

Selain tingkah Iaku, penampilan juga perlu dititikberatkan kerana ‘first impression’ itu penting bagi ‘orang tua’ untuk menilai perkara yang terbaik kepada anak mereka.

Bagaimanapun, seorang gadis ini menerima pelbagai teguran warganet berhubung penampilan yang dikatakan kurang sesuai ketika dibawa ke rumah bakal ibu mentua oleh teman lelakinya.

“Dia bukan yang pertama (dalam bercinta), tetapi dia orang pertama yang aku perkenalkan kepada mama,” tulis teman lelakinya @kandarr__ menerusi satu video di aplikasi TikTok.

Rakaman pendek berdurasi tujuh saat itu memaparkan gadis tersebut yang dikenali sebagai @pikot.___ duduk bersila dipercayai sebelum menikmati juadah bersama keluarga teman lelakinya.

Meninjau ke ruangan komen, hampir semua warganet menyentuh mengenai penampilan gadis berkenaan yang mengenakan hijab, baju yang didakwa seperti ‘inner’ serta berseluar hitam.

Rata-rata meluahkan rasa segan selain tidak sanggup memakai pakaian seperti itu apatah lagi perlu bertemu dengan ibu bapa kekasih sendiri kerana bimbang sekiranya cinta ditolak gara-gara penampilan kurang sopan.

Tidak membiarkan teman wanitanya terus menjadi buah mulut ramai, @kandarr__ meninggalkan satu komen mengenai penampilan gadis terbabit dengan mengatakan sesi pertemuan itu tidak dirancang.

Benda tak rancang nak jumpa

Sehingga kini, video berkenaan meraih 2.3 juta tontonan serta hampir 183,000 tanda suka dalam kalangan pengguna TikTok.

Sumber: TikTok @kandarr__

Via omm

Kredit Artikel: IHANGAT MEDIA

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook The Berita

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:

Continue Reading

Trending